خبرگزاری کار ایران

شهردار صدرا خبر داد:

طلب 140 میلیاردی شهرداری صدرا از شرکت عمران/نبود جایگاه سوخت گازوئیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۸۸۰

شهردار صدرا گفت: بودجه امسال شهرداری صدرا را 160 میلیارد تومان بسته‌ایم؛ این در حالی است که تا پایان مهرماه، 102 میلیارد تومان درآمد داشتیم و حدود 40 میلیارد هم از شرکت عمران طلب داریم.

به گزارش ایلنا، بهزاد پرنیان در جمع خبرنگاران با گلایه از عدم توزیع متناسب اعتبارات برای شهر صدرا، افزود: از نظر تقسیمات کشوری، شهر صدرا همیشه زیرمجموعه شیراز دیده شده است، اما با این حال درآمد شهرداری صدرا  مطلوب است و با توجه به ساخت و ساز‌ها، بودجه‌ها محقق شده و توانسته‌ایم حقوق جاری پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه این شهر در پیرامون کلانشهر شیراز احداث شده تا جمعیت کنترل و از حاشیه نشینی شیراز جلوگیری شود، اظهار داشت: شهرداری صدرا در سال 89 تاسیس و حواشی زیادی در این شهر به‌وجود آمده است؛ البته آب و هوای خوب و توسعه این شهر باعث شده سودجویان نیز در این شهر فعالیت کنند.

تامین اعتبار برای ساخت آرامستان در  شهرصدرا

پرنیان با بیان اینکه یکی از معضلات شهر صدرا که متاسفانه طی سال‌های اخیر انجام نشده است ایجاد آرامستان است، ادامه داد: ساکنان این شهر برای خاکسپاری و تدفین اموات مجبور هستند به شهر‌های مجاور و شهرستان‌های خود مراجعه کنند که خوشبختانه با واگذاری 5 هکتار زمین در فاز اول توسط شرکت عمران شهرداری و تامین اعتبار 4 میلیارد تومان، قطعه زمینی در این خصوص در محل باجگاه طراحی شده است.

نبود جایگاه سوخت گازوئیل

وی یکی از معضلات شهر صدرا را نبود جایگاه سوخت گازوئیل دانست و افزود: با اختلال سراسری جایگاه های سوخت، سیستم حمل و نقل همگانی این شهر نیز دچار اختلال و مشکلاتی شد و نیمی از ناوگان به دلیل کمبود گازوئیل از مدار خارج شدند. در این زمینه نیز امید است شرکت عمران صدرا در قالب تهاتر، زمینی در اختیار ما بگذارند تا مجوز اولیه پمپ گازوئیل را اخذ و این مشکل مرتفع شود.

عدم ساماندهی در ارتفاعات صدرا

شهردار صدرا گفت: هیچ ساماندهی در ارتفاعات این شهر را شاهد نیستیم و در صددیم تا بتوانیم مناظر محصور ارتفاعات شمال و جنوب را با رایزنی‌های انجام شده با شرکت عمران صدرا در قالب بام سبز صدرا ساماندهی کنیم.

 طراحی بازارچه چند منظوره در کنار اکو پارک

پرنیان با اشاره به پروژه‌های سرمایه گذاری در این شهر افزود: فیبر نوری ایرانسل یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که در مرحله اول 25 کیلومتر آن اجرا خواهد شد که در مرحله حفاری است؛ ظرف یکسال آینده نیز یک خط فیبر نوری به بهره برداری می‌رسد که مختص شهرداری صدرا است.

وی با بیان اینکه اقدامات مطلوب و کلانی با شورای جدید شهر صدرا استارت زده شده است، گفت: بازارچه چند منظوره به مقیاس 4 هکتار در کنار اکو پارک در حال طراحی است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و پارک 5/9 هکتاری در فاز 2 پیش بینی شده که مشابه اکو پارک در فاز یک، ایجاد خواهد شد و اکنون در مرحله اجرایی است و تا 3 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که نیازمند اعتبار حدود 2 میلیارد تومان است.

 برنامه‌ریزی برای شروع ساختمان شهرداری

شهردار صدرا گفت: برنامه‌ریزی هایی برای شروع ساختمان شهرداری در دستور کار قرار دارد که برای این کار زمینی در خیابان اندیشه به مساحت 6400 مترمربع در نظر گرفتیم که طراح ساختمان مشخص و بعد از اتمام کار طراحی، پیمانکار انتخاب و شروع به ساخت می‌شود. وی همچنین از احداث شهربازی در شهر صدرا خبر داد و افزود: با اعلام مناقصه این پروژه، یک سرمایه گذار با اعتبار 10 میلیارد تومان در مرحله اول سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده است.

شهردار صدرا تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب در حال انجام در شهر صدرا این است که توانستیم برای اولین بار مجوز مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک را در زمینی به مساحت 4 هزار و 227 متر در تقاطع بولوار امام خمینی(ره) اخذ کنیم که در حال برگزاری مناقصه هستیم تا شهرداری این مکان را با اعتبار 5 میلیارد تومان بسازد و از طریق مزایده در اختیار بهره بردار قرار بگیرد.

پرنیان همچنین ابراز داشت: ایستگاه خط راه آهن از شهرک گلستان شیراز اگر راه اندازی شود می‌توانیم شهر صدرا را نیز از سمت اکو پارک به مترو متصل کنیم تا با استفاده از امکانات موجود، وارد شبکه حمل و نقل ریلی شهری شیراز شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز