خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار فارس با وزیر میراث فرهنگی تاکید شد:

حفظ آثار ثبت شده تاریخی و ایجاد فضایی فرهنگی در طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۸۲

در دیدار محمد هادی ایمانیه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوع طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تاکید استاندار فارس و وزیر میراث فرهنگی درخصوص این طرح، بر حفظ آثار ثبت شده تاریخی و ایجاد محیطی فرهنگی حد فاصل حرم های شریف حضرت احمد بن موسی(ع) و سید علا الدین حسین(ع) بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در محمد هادی ایمانیه بر حفظ آثار ثبت شده تاریخی و ایجاد محیطی فرهنگی حد فاصل حرم های شریف حضرت احمد بن موسی(ع) و سید علا الدین حسین(ع) تاکید کرد.

 تفویض اختیارات به استان ها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیگرموضوعات مورد بحث در این نشست بود.

 ایمانیه خواهان افزایش اختیارات استانی برای معرفی سرمایه گذاران حوزه گردشگری و متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع دستی به بانک ها به منظور دریافت تسهیلات شد.

 به اعتقاد استاندار فارس تفویض اختیارات فعالان این حوزه و سرمایه گذاران بدون نیاز به حضور در تهران، روند اداری امور را در شیراز انجام داده و تسهیلات مورد نظر را دریافت می کنند.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 40 سال از آغاز عملیات اجرایی موزه پاسارگاد گذشته است، از وزیر میراث فرهنگی خواست، مسئولان استانی را برای تکمیل هر چه سریع تر این پروژه همراهی کنند.

 تشکیل هیأت امنا برای اماکن تاریخی استان از جمله تخت جمشید، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، پاسارگاد و ... از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه در دیدار با وزیر میراث فرهنگی به آن پرداخت و با تاکید ضرغامی مقرر شد این موضوع در شورای معاونین وزرات خانه بررسی شود تا در صورت نبودن مغایرت قانونی این هیئت های امنا برای اماکن تاریخی استان تشکیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز