خبرگزاری کار ایران

فرماندار قصرشیرین:

صادرات کالا از مرز پرویزخان از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۰۱

فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات کالا و مبادلات تجاری از صبح امروز سه شنبه ۱۱ آبان ماه پس از ۶ روز و پایان اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی در مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرادعلی تاتار گفت: رانندگان کامیون‌های عراقی به دلیل مشکلات صنفی و اعتراض به نصب ایکس ری از روز چهارشنبه هفته قبل (پنجم آبان)  اعتصاب کرده بودند که این کار باعث توقف صادرات در این مرز شده بود.

وی افزود: اعتصاب رانندگان عراقی و بسته شدن آن طرف مرز باعث توقف صادرات از کشورمان به منطقه اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان شده بود که از صبح امروز با شکسته شدن اعتراض و اعتصاب رانندگان عراقی شاهد حمل و بارگیری کالاهای صادراتی در مرز رسمی پرویزخان هستیم.

تاتار اضافه کرد: عراق اخیرا دستگاه ایکس ری در ورودی مرز پرویزخان به این کشور به منظور بررسی کالاهای وارداتی نصب کرده که وجود دستگاه ایکس ری باعث نارضایتی تجار عراقی و ماشین‌های حمل بار شده بود و  علت اعتصاب رانندگان عراقی نیز همین موضوع بود.

فرماندار قصرشیرین گفت: بر اساس وضع این قانون، بررسی هر کامیون کالا از طریق ایکس ری، رانندگان و یا صاحبان کالا باید مبلغ ۳۰ دلار پرداخت کنند که این باعث شده از روز گذشته رانندگان کامیون ها را رها کرده  و بار جابه جا نکنند از این رو مرز بسته شده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون عراقی در اعتراض به وجود ایکس ری دست به اعتصاب زده‌اند.

تاتار ادامه داد: در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله و کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود که اولویت برای ترخیص با محموله‌های میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز