خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش پراکنده باران در 8 استان کشور/خلیج فارس مواج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۰۴

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز برای مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات زنجان، قزوین، تهران و گاهی البرز بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در شهر‌های تهران، کرج، اصفهان و مشهد با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: فردا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان و بخش‌هایی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌های شدید رخ می‌دهد و طی این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر، مناطق شمال غرب و غرب کشور، اصفهان، تهران، خراسان شمالی، مناطق شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و غرب استان سمنان، مناطقی از یزد، خوزستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین و البرز ادامه پیدا می‌کند که به شکل رعدوبرق و رگبار باران خواهد بود و گاهی وزش باد در این مناطق شدید می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌ها روز چهارشنبه برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، همدان، کرمانشاه، کردستان و زنجان و همچنین طی روز پنجشنبه نیز علاوه بر شمال غرب و سواحل برای خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری غرب سمنان، قزوین، البرز، تهران و شرق کرمانشاه احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از روز پنجنشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا حدودا بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند، توضیح داد: آب‌های خلیج فارس طی روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج و متلاطم خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران بیان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قمستی ابری است و گاهی نیمه ابری می‌شود و غبار محلی دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۵ و کمینه دمای آن به ۱۴ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز