خبرگزاری کار ایران

قزوین در دانش بهره‌وری از منابع آبی دچار ضعف است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۱۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در استان قزوین به دلیل فقدان دانش بهره‌وری از آب میزان حجم آب مصرفی با تولیدات استان همخوانی ندارد و به این دلیل لازم است اقدامات موثری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یدالله ملکی در دیدار مدیران ارشد صنعت آب و برق استان با نماینده ولی فقیه در قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: برای انسجام بیشتر و حل مشکلات صنعت آب و برق، شورای هماهنگی مدیران ارشد این صنعت در استان‌ها شکل گرفته و در استان قزوین نیز به اقداماتی مانند همکاری در حل مشکلات و فعالیت‌های فرهنگی در این  راستا منجر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: علی‌رغم وجود مشکلات و تحریم‌ها که اجرای پروژه‌ها را با شرایط سختی مواجه کرده، سعی شده برای تامین آب و برق استان از ظرفیت‌های بومی و ملی استفاده شود.

وی عنوان کرد: استان قزوین برای بیشتر مصارف آبی خود از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کند و با توجه به افزایش جمعیت و برداشت از منابع آبی و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی با چالش و بحران جدی مواجه شده‌ایم که البته این مشکل مختص استان قزوین نیست.

این مسئول بیان کرد:  استان قزوین از دو نعمت دشت قزوین و منابع آبی وارده از سد طالقان بهره‌مند است و سال گذشته برای حل کمبود منابع آب،220 میلیون متر مکعب آب به استان قزوین منتقل شد.

ملکی ادامه داد: پروژه‌های سد نهب، سد بالاخانلو و انتقال آب شرب از سد طالقان سه پروژه بزرگ عمرانی استان در زمینه تامین منابع آبی است که سد بالاخانلو برای تامین آب شرب جنوب استان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل پروژه سد طالقان نیز به 14 شهر و 194 روستا آبرسانی می‌شود.

وی بیان کرد: فاز اول انتقال آب طالقان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لوله گذاری 4 کیلومتر از خط انتقال آن باقی ماند است، برای اجرای کامل طرح از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود و در پی اتمام این طرح طی سه سال هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: بهره‌برداری از این پروژه ضمن تامین آب شرب با کیفیت، می‌تواند به اشتغالزایی در استان نیز منجر شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز