خبرگزاری کار ایران

مبارزه با فساد اداری و اقتصادی ، اولویت اقدامات شهردار رشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۰۱۳

شهردار رشت در راستای فساد ستیزی و شفاف‌ سازی فرآیندها در شهرداری دستورات لازم در جهت اجرای هر چه سریع‌تر هوشمندسازی، طراحی سامانه‌های جدید و برنامه جامع شهر الکترونیک را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، شهردار رشت امروز اظهار کرد: مبارزه با فساد در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف و جمع کردن بسترهای وقوع آن در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری شهرداری رشت قرار گرفته است.

سید امیر حسین علوی با اشاره به اینکه وی در راستای مبارزه با فساد با کسی تعارف ندارد و حتما به صورت جزء به جزء بخش‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری را از این حیث کنترل و پایش می‌کند، ابراز داشت: هدف ما خدمت به مردم و شهروندان است، بنابراین در کنار مصادیق بارز فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد.

شهردار رشت به برخی از مفاد ابلاغیه وزیر کشور در حکم خود اشاره کرد و افزود: در این حکم، وزیر کشور به موارد مهمی نظیر شفافیت در فرآیندها، شناخت گلوگاه‌های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن تأکید ویژه داشتند.

علوی تاکیدات نماینده ولی فقیه و همچنین استاندار گیلان بر لزوم فساد ستیزی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: معتقدم با جلوگیری از گلوگاه‌های فساد رضایتمندی مردم به عنوان صاحبان و ولی‌ نعمتان شهر رشت حاصل خواهد شد.

 وی به برخی از اقداماتی که در راستای مبارزه با فساد توسط شهرداری رشت در همین دو روز اخیر انجام شده اشاره کرد و گفت: اجرا و پیشبرد هر چه سریعتر سیاستهای شهر الکترونیک و شهرداری الکترونیک در کنار تشکیل سامانه‌هایی در مدیریت ارتباطات، سازمان فاوا، اداره املاک، مدیریت مالی ، اداره اموال و نظایر آن در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار رشت با ذکر این نکته که سامانه‌های اشاره شده به زودی راه‌اندازی می‌شوند، اضافه کرد: با توسعه شهر الکترونیک علاوه بر جلوگیری از بروز فساد، اهداف مهم دیگری مانند شفاف‌ سازی و نیل به سمت شهر هوشمند نیز محقق می‌شود.

علوی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق برنامه‌هایی مانند توسعه پایدار، نگاه عدالت گستر به اقشار محروم، جلب اعتماد عمومی و تقویت مدیریت شهری کارآمد با تحقق فساد ستیزی نتیجه بسیار ملموس‌تری خواهد داشت، یادآور شد: فساد باعث ناکارآمدی سیستم‌ می‌شود و در کنار هدررفت منابع و بیت‌المال، نارضایتی عمومی را به بار خواهد آورد.

وی توجه همه پرسنل در هر پست و مقامی که هستند به موضوع فساد ستیزی و سرلوحه قرار دادن این امر را خواستار شد و عنوان کرد: فساد ستیزی به عنوان یک روحیه جهادی باید در همه وجود داشته باشد تا بتوانیم با مصادیق آن مبارزه و در مقابلش با قدرت ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز