خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

فوت 392 بیمار کرونایی در شاهرود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۵۹۱

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی شاهرود گفت: فوت 392 نفر بر اثر ابتلای قطعی به بیماری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه تا امروز ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، رضا چمن بیان کرد: تا زمانی که ۹۰ درصد جمعیت جامعه واکسینه‌نشوند و حداقل دو هفته از زمان دریافت دُز دوم واکسن آن نگذرد در شرایط پایدار قرار نمی گیریم.

وی افزود: ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه تا امروز دُز اول و ۵۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: این تغییر رنگ بندی وضعیت شهرستان به قرمز تهدیدی است که می توانیم آن را با بیماریابی بیشتر، شناسایی به موقع و افزایش هشدار ها در سطح جامعه به فرصت تبدیل کنیم.

چمن اظهار کرد: تزریق واکسن به تنهایی برای عدم ابتلا به کرونا کافی نیست و باید نسبت به رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک فاصله گذاری اجتماعی و دوری از عادی انگاری اهتمام داشته باشیم.

وی یادآور شد: در پیک پنجم همه گیری کرونا ۵۰ بستری کرونا در طی شبانه روز داشتیم که در روند کاهشی به ۱۳ بیمار رسیدیم و امروز مجددا به ۲۰ بستری کرونایی در شبانه روز رسیده ایم و به دلیل این روند افزایشی شهرستان شاهرود قرمز شده است.

چمن گفت: تا امروز نزدیک به ۵۹ هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۹۱۱ مورد قطعی ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا به امروز ثبت شده است که از این تعداد ۸ هزار و ۸۲۱ نفر با تست مثبت قطعی کرونا در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: ۳۹۲ نفر فوت بر اثر ابتلای قطعی به بیماری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه تا امروز ثبت شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی  دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر در آی سی یو قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز