خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد:

زنگ خطر روند ثابت بستری‌های کووید در قزوین/پوشش کامل واکسیناسیون در قزوین به بالای ۶۰ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۲۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در مهر ماه و هفته ابتدایی آبان بستری ثابتی داشتیم که یک زنگ خطر است و باید پروتکل‌ها که به ۴۰ درصد کاهش یافته مجدد مورد توجه قرار گیرد تا وارد پیک بعدی نشویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین ، پیمان نامدار در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: از هفته گذشته آبیک وارد وضعیت قرمز شد که وجود ۲۵ بیمار بستری طی هفته عامل آن بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: میزان بستری‌ها در هفته گذشته در قزوین از میانگین کشوری بالاتر بوده اما در مرگ و میر سه پله پایین‌تر از میانگین کشور قرار داشت.

این پزشک  بیان کرد: تعداد پذیرش روزانه به ۵۰ تا ۸۰ رسیده و تعداد مجموع بستری‌ها در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ بستری ثابت مانده است و متاسفانه هنوز هم ۶۹ نفر با شرایط بد در آی سیو بستری هستند.

این مسئول افزود: طی شبانه روز گذشته دو بیمار براثر ابتلا به کرونا جان باختند و در مجموع فوتی‌ها شامل افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده یا در سنین بالا همراه با بیماری زمینه‌ای بوده است.

کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در قزوین

وی عنوان کرد: استان قزوین علی‌رغم همه شرایط و تنگناهای مالی، تعداد تست‌های سرپایی و بستری به میزان سابق درحال انجام است و قرنطینه کردن تست مثبت‌ها در کنترل بیماری موثر است.

نامدار اظهار کرد: تعداد فوتی‌ها در مهر و هفته ابتدایی آبان ماه روند کاهشی خوبی داشته است که واکسینه شدن افراد در این شرایط تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: ۴ تا ۵ هزار مراقبت در منزل و مراقبت حضوری در استان در حال انجام است و مانند قبل ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: برای اقناع درصد کمی از مردم که حاضر به دریافت واکسن نیستند و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت هستند، باید اقدامات لازم صورت گیرد تا افراد را با مخاطره بیماری مواجه نکنند.

بزودی افراد بالای ۶۰ سال دوز سوم واکسن را دریافت می‌کنند

وی گفت: میزان واکسیناسیون مجموع افراد در کشور به ۳۸ درصد رسیده است که البته این میزان در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و رسیدن به این اتفاق خوب قابل تقدیر است.

این مسئول عنوان کرد: ۸۱.۲۵ درصد دانش‌آموزان استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و افراد بالای ۱۸ سال نیز به ۸۶.۱۱ درصد و پوشش کامل واکسیناسیون به ۶۰.۳۰ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: تزریق دوز سوم را احتمالا در آینده نزدیک برای افراد بالای ۶۰ سال در استان خواهیم داشت، در حال حاضر کادر بهداشت و درمان و اغفراد دارای بیماری نقص سیستم ایمنی درحال دریافت دوز بوستر هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز