خبرگزاری کار ایران

بازنگری در پیاده‌راه و بازار بزرگ رشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۰۴۸

شهردار جدید رشت در نخستین گام عمرانی خود با حضور در محدوده بازار و پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت ضمن ارزیابی عملکرد پروژه‌های در حال اجرا بر ضرورت بازنگری در معماری پیاده‌ راه و بازار بزرگ رشت با هدف ارتقاء رضایت‌مندی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه مدیر و معاونین منطقه دو شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی شهرداری حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه بهسازی بازار و همچنین پیاده راه فرهنگی، در جریان روند پیشرفت پروژه‌های مذکور قرار گرفت.

شهردار رشت در حاشیه بازدید و حضور در محدوده بازار بزرگ و پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت پایش و ارزیابی عملکرد پروژه‌های در حال اجرا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بازنگری در نوع معماری و محدوده پیاده‌ راه و بازار بزرگ رشت با هدف ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان و تسهیل در کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد.

 علوی بهبود زیرساخت های شهر با اولویت تسهیل در تردد شهروندان را به ویژه در پیاه راه فرهنگی مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید معماری جدیدی در پیاده راه تعریف شود زیرا در حال حاضر برخی از مصادیق معماری کنونی و جانمایی‌ها در تردد مردم خلل وارد می‌کنند.

وی بازنگری در معماری پیاده راه رشت توسط شهرداری را در راستای عمل به خواسته‌ها و مطالبات شهروندان ذکر کرد و ابراز داشت: مجموعه مدیریت شهری قصد دارد در راستای اجرای رسالت حقیقی خود و تحقق اصل شهروند مداری با اعمال یکسری تغییرات، امکان بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از پیاده راه فرهنگی را فراهم سازد.

شهردار رشت در ادامه مناسب سازی و بهسازی محیطی در پیاده راه فرهنگی شهرداری را نیازی جدی عنوان کرد و یادآور شد: باید در کوتاهترین زمان ممکن با رفع نقایص و با تعریف و طراحی یک معماری جدید نسبت به بازپیرایی و ساماندهی فضای شهری در این مکان اقدامات اجرایی لازم انجام شود.

علوی حفاری کانال در محدوده پیاده راه جهت اجرای عملیات لوله‌گذاری آتش نشانی و گاز را نیز مورد اشاره قرارداد و بر تسریع در ترمیم و آسفالت نوار حفاری ها به منظور تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه و بهسازی معابر تاکید ورزید.

شهردار رشت با بیان اینکه پیگیری و اجرای پروژه‌های خرد و کوچک مقیاس رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت، اذعان نمود: اعتقاد بنده بر این است که هر یک از مدیران مناطق به مثابه یک شهردار هستند و باید به طور مستقل وارد عمل شده و نسبت به مدیریت تمامی امور و اجرای پروژه های خرد و کلان در محدوده منطقه خود اقدام کنند.

علوی بناها و نماهای تاریخی که در تمام نقاط شهر پراکنده است را متذکر شد و با تاکید بر اینکه شهر رشت از پیشینه فرهنگی غنی بهره‌مند است، اذعان کرد: گاهی برای کسب رضایت‌مندی شهروندان و حتی زمینه‌سازی جهت جذب گردشگر و مسافر انجام یک کار به ظاهر کوچک می‌تواند آثار و تبعات بسیار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی ایجاد نشاط شهری را از جمله اهدافی که توسط مجموعه شهرداری رشت دنبال می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: امروزه پیاده راه‌ها نقش مؤثری در کشف و ادراک محیط کالبدی و اجتماعی شهر دارند، بنابراین هر چقدر میزان فضاها و زیرساخت‌های این حوزه افزایش یابد، امکان ادراک محیط شهری و بهره‌گیری از ارزش‌های بصری، فرهنگی و اجتماعی آن نیز بیشتر می‌شود.

سید امیر حسین علوی همچنین در پایان دستورات و رهنمودهای لازم را برای رسیدگی به موضوعات احصا شده، مشکلات موجود در پروژه‌های در دست احداث و تسریع و تسهیل در عملیات اجرایی آنها ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز