خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس خبرداد؛

رتبه نخست دادگستری فارس در صلح و سازش

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۸۵۳

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع هر ماه با ۹۰۰ نفر ملاقات مردمی داشته ایم، احکام مجازات جایگزین را عملی کرده ایم و در صلح و سازش دادگستری فارس رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی  شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید مسئولان ضد فساد سکان امور را در دست بگیرند، گفت : طبیعی است جامعه روحانیت نیز در این خصوص دغدغه و مطالباتی داشته باشند که لازم است به آن توجه شود. 

وی در ادامه اضافه کرد: دادگستری فارس در سال گذشته در اکثر شاخص های قضایی ، مدیریتی و امتیازات عملکردی کارکنان اداری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است بیان داشت: ارتباط با مردم الکترونیکی شده است و حدود هزار و ۵۰۰ زندانی در یک سال اخیر با نظارت مستمر قضات و حضور در زندان ها و همچنین استفاده از تأسیسات قضایی از زندان های استان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: ۸۴ بازدید از واحد های تولیدی داشته ایم که نتیجه بسیاری از این بازدیدها احیا و یا تکمیل ظرفیت  در واحد های تولیدی بوده است.

وی در ادامه به بحث تکریم ارباب رجوع اشاره و بیان داشت: هر ماه با ۹۰۰ نفر مراجعان به دادگستری مرکز استان ملاقات  داشته ایم این در حالی است که در این یک سال تلاش داشته ایم تا با احکام مجازات جایگزین نیز ضمن کاهش جمعیت کیفری رعایت حقوق شهروندی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در صلح و سازش نیز دادگستری فارس رتبه نخست را کشور به خود اختصاص داده است گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش اصلاح ذات البین و همچنین بهره مندی از ظرفیت های مردمی و ریش سفیدان و متنفذین از جمله اهدافی است که در این خصوص دنبال می نماییم .

به گفته موسوی همچنین چالش های بسیار جدی در بخش خشکسالی و غیره در سطح استان وجود دارد که لازم است همه دستگاه ها من جمله دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت های قانونی خود در رفع آن یاری کند.

وی در پایان بر اقدامات نهادهای مسئول درباره کاهش مظاهر علنی فساد از جمله بدحجابی ها و سگ گردانی و نظارت قضات به خصوص رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی در کاهش آن تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز