خبرگزاری کار ایران

فعالیت 50 هزار واحد صنفی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۷۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 50 هزار واحد صنفی در استان اردبیل در قالب 116 اتحادیه صنفی و 6 اتاق اصناف فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، رامین صادقی عصر امروز در جلسه اتاق اصناف استان اردبیل که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه سبب بروز مشکلات بسیاری برای واحدهای صنفی در طی دو سال گذشته شده و بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی متضرر شدند.

وی افزود: در راستای حمایت از واحدهای صنفی ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی متضرر در نظر گرفته شد و در این راستا در مجموع 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود 12 درصدی برای حدود 2 هزار واحدصنفی در استان اردبیل پرداخت شد.

صادقی بیان کرد: با توجه به حجم واحدهای صنفی فعال در استان اردبیل از مسؤولان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با جذب سهم بیشتری برای استان اردبیل، بتوان این تسهیلات را در اختیار واحدهای صنفی دیگر نیز قرار داد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تشریح کرد: در سال گذشته تسهیلاتی از محل رونق تولید برای واحدهای صنعتی پرداخت شد و ما توانستیم 45 درصد بیش از سهم استان اردبیل برای واحدهای صنعتی جذب کنیم و از این حیث در رتبه دوم قرار گرفتیم.

وی گفت: از آنجایی که این تسهیلات یارانه دار فقط مختص واحدهای صنعتی بوده لذا انتظار می رود که با رایزنی مسؤولان بتوانیم از این تسهیلات برای اصناف و صنوف تولیدی نیز بهره مند شویم چرا که صنوف تولیدی در دو سال گذشته به رغم شرایط حاکم در جامعه، قدم های خوبی در بحث تولید و ایجاد اشتغال برداشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز