خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

توجه ویژه به ظرفیت مغفول مانده صنایع دستی و گردشگری البرز یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۴۷

استاندار البرز با ضروری دانستن توسعه گردشگری و صنایع دستی گفت که بسیاری از مشاغل خانگی البرز با حمایت و اعطای تسهیلات به تولید انبوه رسیدند.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزاله شهبازی در بازدید از جشنواره صنایع دستی، اقوام و خوراک سنتی در محل پارک ایران کوچک که روز پنجشنبه صورت گرفت، افزود: با همت و تلاش چشمگیر اتاق بازرگانی استان این جشنواره به شکل زیباتر و پویاتری برگزار شد.

شهبازی گفت: این نمایشگاه در قالب 100 غرفه متشکل از تولیدکنندگان، صنعتگران و تولیدکنندگان بخوبی توانسته بخشی از توانمندی های مردم این استان و چند استان دیگر را در معرض دید عموم قرار دهد.

وی افزود: چند مورد از این تولیدات با حمایت های صورت گرفته و پشتکار فعالان مشاغل خانگی با حمایت و اعطای تسهیلات اکنون به تولید انبوه رسیده اند و بازار بسیار خوبی را از آن خود کرده اند.

استاندار البرز اضافه کرد: این جشنواره می تواند سرآغاز خوبی برای معرفی و گسترش فعالیت صنایع دستی، گردشگری و مشاغل خانگی در استان باشد.

وی گفت: حمایت و پشتیبانی که از سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در قالب خیریه ها صورت گرفته بسیار جای تقدیر دارد.

شهبازی افزود: امید است در نیمه دوم سال 1400 متولیان امر، برنامه ریزی بیشتری در راستای حمایت از صنایع دستی بعنوان یک فرصت و ظرفیت مغفول در استان داشته باشند.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ماموریت خطیری در راستای تقویت گردشگری و حمایت از صنایع دستی دارد.

استاندار البرز افزود: همواره در موضوعات اتاق بازرگانی استان حساس و دغدغه مند بوده ام و حضور منظم در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و بازدید های مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی و دیدار با تجار و سرمایه گذاران البرز گواهی بر این مدعا است.

وی گفت: در سایه این همراهی ها توفیقات ارزشمندی را کسب کردیم که کاهش 5.6 درصدی نرخ بیکاری ظرف 3 سال تلاش و اهتمام، رشد 112 درصدی صادرات استان، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان و... تنها بخشی از این دستاوردها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز