خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد:

کسری بودجه 280 میلیاردی برای بیمه کارگران ساختمانی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۵۶۲

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: در حال حاضر برای بیمه شدن کارگران ساختمانی استان قزوین که در صف انتظار بیمه قرار دارند 280 میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا قاریان پور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز برگزار شد، گفت: در حال حاضر افراد زیادی خواستار استفاده از بیمه کارگران ساختمانی هستند اما این امر به دلیل کمبود بودجه در سطح استان و کشور از فروردین سال گذشته انجام نشده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: برای بیمه شدن 800 هزار کارگر ساختمانی در سطح کشور به 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: تا اسفند ماه سال گذشته تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در استان 27 هزار نفر در بخش‌های مختلف بود که این میزان به دلیل بازنشستگی یا تغییر شغل افراد در حال حاضر به 16 هزار نفر رسیده است.

این مسئول ادامه داد: حق بیمه کارگران 27 درصد است که باید 20 درصد آن که حق بیمه کارفرما است از محل عوارض شهرداری‌ها و 7 درصد نیز از طرف کارگر پرداخت شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه 7 درصد حق بیمه برای کارگران ساختمانی سنگین است، تعدیل این میزان در صحن مجلس درحال کارشناسی است و درصورت اصلاح نرخ عوارض، سهم کارگران کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز