خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

متولیان نقش آفرین گردشگری و صنایع دستی به توسعه این صنعت کمک می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۴۰۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: گردشگری و صنایع دستی یک موضوع فرابخشی است و هر چه تعداد افراد و مجموعه‌های فعال در این عرصه را بیشتر کنیم به توسعه گردشگری و صنایع دستی کمک کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمدی بعدازظهر روز چهارشنبه ۵ آبان در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری استان های البرز و قزوین که در پارک ملی ایران کوچک برگزار شد، بیان کرد: امروز کشور ما به سمتی و سویی حرکت می‌کند که مطالبه‌گری ها در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، در نتیجه دستگاه‌های متولی در این زمینه نیز نقش آفرینی بیشتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در کنار سازمان‌هایی که در گذشته در این زمینه وارد شده‌ اند دستگاه‌های دیگر هم اکنون عهده دار نقشی شده اند.

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این حوزه مهم ورود کرده و در بخش گردشگری و صنایع دستی زحمات زیادی را متقبل شده است که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز در برگزاری چنین برنامه‌هایی همیشه فعال بوده و در حوزه صنایع دستی و گردشگری کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و همکاران آنها به عنوان متولیان بخش خصوصی کارهای زیادی را پیش برده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: گردشگری و صنایع دستی یک موضوع فرابخشی است، بی‌شک تعداد متولیانی که می‌توانند در این حیطه نقش آفرینی داشته باشند زیاد است و هر چه تعداد افراد و مجموعه‌های فعال در این عرصه را بیشتر کنیم به توسعه گردشگری و صنایع دستی کمک کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: بی شک در این عرصه تشکل‌ها و انجمن‌های میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری نقش مهم تری دارند که البته تعداد آنها در استان‌های البرز و قزوین کم نیست و امروز نیز در این مراسم و برگزاری نمایشگاه توانمندی ها حضور دارند.

محمدی با این توضیح که استان های البرز و قزوین نقاط مشترک زیادی دارند و می توانند مقصد بسیاری از گردشگران  داخلی و خارجی باشند، بیان کرد: می خواهیم با اداره کل میراث فرهنگی قزوین بسته‌های مشارکتی سفر برای جذب هر چه بیشتر گردشگران را پیش ببریم، امیدواریم همکاری‌های مشترک اتاق بازرگانی استان‌های البرز و قزوین هم در این زمینه بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز