خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین برای اولین بار در ردیف استان‌های امن قرار گرفت/ حمایت از تولیدکنندگان بخش طیور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۹۲

استاندار قزوین: استان قزوین برای اولین بار در اطلس امنیتی کشور به عنوان استان امن اعلام شد، در گذشته قزوین از استان‌های پرتهدید بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در همایش اتحادیه مرغداران استان قزوین که بعداز ظهر امروز در تاکستان برگزار شد، گفت: با تدابیری که اتخاذ شد امروز در شرایط مطلوب قرار داریم و همکاری بین مدیران استان و تولیدکنندگان در بخش صنعت و دام و طیور خوب بوده و ثمرات زیادی را برای استان داشته است.

استاندار قزوین ادامه داد: به رغم اختلاف سلیقه سیاسی موجود بین دولت و مجموعه نمایندگان، نمایندگان در همراهی با دولت عملکرد بسیار خوبی داشتند که قابل تقدیر است و در مجموع همکاری بین نهادهای مختلف این فرصت را برای ما ایجاد کرد که قزوین جزء استان‌های امن قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: باید دست در دست هم دهیم تا این امنیت در استان حفظ شود؛ چرا که به میزانی که امنیت افزایش یابد صنعت و سایر موارد نیز رشد خواهد داشت.

تلاش برای بهره‌برداری از انتقال آب به آبیک در دهه فجر

وی عنوان کرد: طی دو سال گذشته در وضعیت سختی قرار داشتیم، با وجود این در سایه همدلی اتفاقات خوبی در استان رقم خورد و بهره‌برداری از سد نهب که آبیگیری آن در بخش کشاورزی نیز تاثیرگذار است از جمله آن‌ها است.

جمالی پور اظهار کرد: سد بالاخانلو از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و با تامین اعتبارات تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، همچین طرح انتقال آب به آبیک که پیشرفت 85 درصدی دارد نیز با تامین هزینه‌های لازم در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به دلیل محدودیت منابع مالی دولت با استفاده از طرح بی او تی به کار خود ادامه می‌دهد و با توجه به ورود بخش خصوصی امیدواریم شاهد پیشرفت آن باشیم و این نوع پروژه در صورت موفقیت می‌تواند در سطح کشور به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

نباید اجازه داد منافع شخصی منجر به رانت شود

استاندار قزوین بیان کرد: باید دست به دست هم داده و با همکاری هم از سختی‌ها عبور کنیم، از تولید کنندگان طیور انتظار داریم اجازه ندهند در این زمنیه رانت ایجاد شود؛ چرا که در صورت آلوده شدن، آسیب وارد شده دیر یا زود به سایر بخش‌ها نیز تاثیر گذار خواهد بود و همه آسیب خواهند دید.

وی گفت: در واقع نباید برای افزایش منافع شخصی اجازه رانت و افزایش قیمت‌ها داده شود، همچنین ممکن است منجر به قاچاق شود، از این رو نباید اجازه داد در حوزه اقتصادی در این وضعیت قرار بگیریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما در کنار تولید کنندگان قرار داریم و سعی می‌کنیم تا روزی که هستیم اقداماتی را انجام دهیم که در کنار مدیریت منطقی و تامین منافع مردم، منافع تولید کننده نیز تامین شود.

وی بیان کرد: ادعا نمی‌کنیم که شرایط در قزوین در حد مطلوب و عالی قرار دارد؛ اما قزوین در مقایسه با سایر استان‌های کشور در زمینه‌های مختلف جزء استان‌های برتر قرار دارد و امیدواریم فضای همدلی و همکاری موجود در استان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز