خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

طرح اضطراری آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان بهره‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۷۵

استاندار مرکزی گفت: بهره‌برداری از طرح اضطراری آبرسانی به شهرستان تفرش از چشمه هفتیان با صرف اعتبار 50 میلیارد ریال آغاز شد. منابع مالی صرف شده در این راستا از محل اعتبارات استانی مرکزی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده در حاشیه بهره‌برداری از این طرح آبرسانی در جمع خبرنگاران، افزود: با اجرای این طرح اضطراری، ظرف مدت 60 روز بستر تزریق و انتقال 35 لیتر آب در ثانیه از چشمه هفتیان به شبکه آب شهرستان تفرش فراهم شده است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری کامل این طرح آبرسانی با اختصاص منابع مالی مورد نیاز در سال آینده انجام می شود که ضمن تامین آب آشامیدنی شهر تفرش، آب مورد نیاز ساکنان روستاهای در مسیر این خط لوله نیز تامین می شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه از مردم شهرستان تفرش به دلیل قطع آب این شهر در تابستان سال جاری عذرخواهی می کنم، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از چشمه هفتیان به شهر تفرش 10 سال پیش کلید خورده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بهره‌برداری از این طرح آبرسانی در جمع خبرنگاران گفت: این طرح اضطراری به عنوان مطالبه به حق مردم شهرستان تفرش در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته بود.

ولی‌اله بیاتی افزود: همراهی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی و مجموعه جهاد نصر موجب شد تعهد اجرایی در راستای این طرح اضطراری آبرسانی به شهرستان تفرش در بازه زمانی 2 ماهه محقق شود.

وی ادامه داد: مردم شهر تفرش به دلیل قطعی آب در تابستان سال جاری با مشکلات فراوانی روبرو شدند و انتظار می رود در سایه تداوم همکاری‌ها و بهره‌برداری نهایی از طرح آبرسانی در این شهرستان، معضل مردم به شکل ریشه‌ای حل شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری جذب اعتبار و بهره‌برداری کامل از طرح انتقال آب از چشمه هفتیان به شهرستان تفرش در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: این  طرح آبرسانی شامل 8 ایستگاه پمپاژ، 28 مخزن ذخیره با حجم 16 هزار مترمکعب و خطوط انتقال برق است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز