خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز؛

«امیر پولادی» مدال طلای خویش را به روح بلند شهید «علی اصغر الیاسی» تقدیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۰۳

در حضور مسئولان ارشد دانشگاه علمی کاربردی البرز، «امیر پولادی» دارندۀ مدال طلای مسابقات جهانی ارمنستان مدال خود را به خانواده شهید مدافع حرم «علی اصغر الیاسی» اهدا کرد.

به گزارش ایلنا از البرز؛ امیر پولادی که با کسب مدال طلای مسابقات جهانی ارمنستان، مجوز راهیابی به مسابقات برترین پاورلیفتینگ کاران دنیا در کشور انگلستان را نیز بدست آورده است، دانشجوی مرکز آموزش علمی کاربردی آذین خودرو و از اهالی چهارباغ است که با شهید الیاسی دوستی دیرینه داشته و با اذن از پدر شهید با لباسی که مزین به عکس شهید الیاسی بود در این مسابقات حضور یافت و اینک در آئینی ساده که با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز و جمعی از مسئولان فرهنگی دانشگاه و سازمان بسیج اساتید استان البرز برگزار شد، مدال خود را به خانواده این شهید گرانقدر تقدیم کرد. 

پولادی هدف از این کار را ترویج فرهنگ و بزرگداشت نام و یاد شهدا عنوان کرد و طی سخنانی در حضور خانواده معظم این شهید گفت:  بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب «تحصیل، تهذیب  و ورزش» را سرلوحه کار خویش قرار داده‌ام و معتقدم با انجام چنین کارهایی می‌توان زمینۀ همراهی و همدلی بیشتر جوانان این مملکت را با راه و آرمان شهدا فراهم کرد. 

وی که فارغ التحصیل رشته برق است اینک در رشته مدیریت در  مرکز آموزش دانشگاه علمی کاربردی آذین خودرو مشغول به تحصیل است و باور دارد که انسان باید از هر شرایطی برای رشد خود و سایرین بهره ببرد و با همین اعتقاد قلبی، بخشی از امکانات باشگاهی که مدیریت و مربی‌گری آن را به عهده دارد، به افرادی اختصاص داده که از سوی بهزیستی به او ارجاع می‌شوند. 

امیر پولادی که با کسب این قهرمانی هشتمین دوره قهرمانی پاورلیفتینگ جهان را  کسب کرده و عنوان‌دار «آقای ورزش ایران» است، کرامت دوچندان نام خویش را در سایۀ نام شهیدی می‌جوید که بی‌دغدغۀ نام و شهرت دنیا هر آنچه داشت در طبق اخلاص نهاد و رفت تا رفتنش به اعتلای وطن جان بخشد! و...  چه شیرین است شنیدن داستان تواضغ قهرمانی که جهانی به نام او مفتخرند و او به نام شهیدی که عکس و نامش را با پرچم پرافتخار ایران به روی سکوی قهرمانی برد تا بار دیگر اثبات کند مردمان این دیار هرگز نام و یاد قهرمانان خویش را از یاد نخواهند برد و صد البته قطعا راه و آرمانشان را. 

امیر پولادی از روزی سخن گفت که جلوی درب باشگاه از پدر شهید الیاسی اذن می‌گیرد تا عکس شهید زینت‌بخش لباس او در مسابقات ارمنستان باشد و پدر در کمال تواضع او را به روح بلند پسرش می‌سپارد و تنها دعای خیری بدرقه وی‌ می‌کند. پولادی اما با عزمی پولادین راه مزار شهید را در پیش می‌گیرد و از او می‌خواهد که به وی کمک کند تا در این مسابقات با کسب مقامی شایسته و دستی پر به ایران بازگردد؛ این چنین شد که نه تنها مدال طلای این مسابقات را کسب کرد که مجوز مسابقات  برترین پاورلیفتینگ کاران دنیا در کشور انگلستان را نیز بدست آورد. 

و اینک آمده تا لباس و مدال خویش را به خانواده محترم این شهید تقدیم کند با این هدف که دیگر جوانان نیز به تأسی از فرهنگ پهلوانی نام قهرمانان همیشه جاوید وطن را به هر شکل و هر تقدیر حفظ کنند.

حامد باقری فراهانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز در این مراسم ساده و صمیمی ضمن قدردانی از میهمان نوازی خانواده شهید و گرامیداشت یاد و نام شهید «علی اصغر الیاسی» در سخنانی گفت: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و  می‌طلبد که ما اهتمام ویژه‌ای نسبت به حفظ ارزش‌ها و اهدافی که شهدا برای آن جان خود را نثار کردند، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به هر یک از ما فرصتی داده شده تا در ظرف محدود مکان و زمانی که در آن زندگی می‌کنیم توشه‌ای برداریم برای دنیای بی انتهایی که در پیش داریم، گفت: خوشا به حال آن دوراندیشانی که در این فرصت محدود به بهترین شکل درصدد کسب توشه برای زندگی نامحدود هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز  ادامه داد: به لطف خداوند مسیرهایی برای ما مشخص شده که می‌توانیم با گذشتن از برخی از داشته‌ها به صورت میانبر یک زندگی متعالی برای خود رقم بزنیم؛ ولی این گذشتن کار آسانی نیست و شهدا در بالاترین مرحله و مرتبه از این گذشت و رهایی قرار دارند که می‌توان با تأسی از آنان این زندگی محدود و کوتاه را رنگ و جلایی خدایی بخشید. 

باقرای فراهانی در پایان این دیدار، ضمن تقدیر از حرکت ارزشی این دانشجوی قهرمان ابراز امیدواری کرد که با زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا تمدن اسلامی نوینی در جامعه به برکت خون و نفس پاک شهدا در جامعه رقم بخورد. 

سرهنگ ناصر واحدی جانشین سازمان بسیج اساتید استان البرز نیز در این مراسم ضمن تشریح علت کاربرد واژه «دفاع مقدس» و لزوم گرامیداشت آن گفت: شاید فلسفه گرامیداشت دفاع مقدس وقتی در تمام عرصه‌های عمومی  جنگ نکوهیده و مذموم ‌است، کمی ثقیل باشد اما همین جنگ وقتی در مقام دفاع از آب و خاک و ناموس و شرف یک کشور و قوم باشد نه تنها مذموم نیست که در بالاترین رتبه اخلاق انسانی قرار می‌گیرد. در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز جنگ تغییر هویت داد و به عنوان دفاعی ارزشمند از ناموس وطن به مقدس‌ترین ارزش‌های این آب و خاک بدل و گرامیداشت آن و امری واجب برای تمام نسل‌های این کشور شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز