خبرگزاری کار ایران

تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۰۶۹

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان کرمانشاه از تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب استان خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبار اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه و هفت شهر دیگر استان سرعت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ایرج شهبازی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش فاضلاب استان کرمانشاه در شبانه روز و افق طرح جمعیتی یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر در سه مدول به روش لجن فعال طراحی شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب با تحت پوشش قرار دادن ۳۲۴ هزار نفر و ۸۶۰ کیلومتر از هزار و ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان از افزایش بودجه بخش فاضلاب استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است با پیگیری برای تخصیص این اعتبار ساخت تصفیه خانه پنج شهرستان استان را تا سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسانیم.

شهبازی افزود: همچنین دو پروژه شهر‌های سنقر و صحنه که در قالب پویش هر هفته الف-ب در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شده در صورت تامین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر روانسر با ۵۴ درصد پیشرفت، جوانرود ۵۹ درصد، تازه آباد ۷۵ درصد، سرمست ۲۰ درصد، کرند غرب ۴۵ درصد و دو پروژه شهر‌های سنقر و صحنه با پیشرفت ۱۳ و ۳۶ درصدی به علت عدم تامین مالی، تقریبا به صورت راکد باقی مانده اند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه‌های فاضلاب را از طرح‌های زیربنایی مهم هر استان دانست و گفت: صنعت آب و فاضلاب از جمله صنایع مهم محسوب می‌شود که تکمیل پروژه‌های آن نیازمند توجه ویژه و تخصیص به موقع اعتبارات مالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز