خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مرکزی خبر داد:

آغاز تولید انبوه کیت تشخیصی همزمان کرونا و آنفلوآنزا در اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۷۲۵

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تولید انبوه کیت تشخیصی همزمان کووید 19، آنفلوآنزا نوع A و آنفلوآنزا نوع B در نمونه‌های تنفسی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کمالی افزود: این کیت تشخیصی، نخستین کیت در کشور و جهان است که در خرداد 1399 تولید شد و پس از گرفتن مجوزهای لازم اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی ادامه داد: کیت تشخیصی همزمان کووید 19، آنفلوآنزا نوع A و آنفلوآنزا نوع B در نمونه های تنفسی توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک «بهزاد خوانساری نژاد، مهدیه موندنی زاده و احسان اله غزنوی راد» تهیه شده و این اتفاق افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

دانشیار دکترای تخصصی ویروس شناسی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: این کیت دارای ویژگی‌هایی همچون تشخیص همزمان 3 عامل  SARS-CoV-و 2 آنفلوآنزا نوع A و B در نمونه‌های تنفسی و تمایز ویروس‌ها از یکدیگر است.

بهزاد خوانساری نژاد افزود: این کیت دارای حساسیت آنالیتیکی و حد تشخیصی منحصر به فرد و در مجموع محصولی ضروری و قابل اطمینان برای همه فصول است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کیت توسط بخش خصوصی در محل پارک علم و فناوری استان مرکزی به تولید انبوه رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز