خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبرداد؛

حالت آماده باش گروه های واکنش سریع دامپزشکی برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۵۸

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: گروه های واکنش سریع دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، امیرحسین بهداد در هفتمین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان آزاد پرواز و احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به پرندگان بومی، طیور روستائی و مرغداری های صنعتی، کلیه گروه های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان ها به حالت آماده باش کامل در آمده اند.

وی همچنین از رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان خواست تا با همکاری کارشناسان اداره کل محیط زیست  استان به رصد و پایش تالاب ها و سد های سطح استان اقدام کنند تا در صورت مشاهده این بیماری در پرندگان آبزی مهاجر در اسرع وقت نمونه برداری و اقدامات بعدی در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری صورت گیرد.

همچنین در این جلسه موضوعاتی همچون پیگیری رفع مشکلات سامانه ای GIS آبزیان و طیور و مکاتبه با سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص، لزوم کالیبراسیون،reset  و به روزرسانی دستگاه های پرنده شمار در کشتارگاه های طیور استان، لزوم معرفی دامپزشک مسئول فنی برای کلّیه باشگاه های سوارکاری مطرح شد.

همچنین مقرر شد تا نسبت به اجرای هر کدام از موارد فوق اقدامات لازم صورت گیرد و در جلسات آینده گزارشات لازم از سوی هر کدام از روسای ستادی ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز