خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان فارس گزارش می دهد؛

رونق معاملات خودروهای ارزان قیمت در شیراز / بازار خودروی فارس روی خط رکود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۳۸۷

خبر های ضد و نقیض در باره واردات خودرو باعث شده تا بسیاری از خریداران و فروشندگان خوردو از خرید و فروش دست بکشند و همواره منتظر روزهای خوب بازار اتومبیل در شیراز بمانند.

به گزار‌ش خبرنگار ایلنا از شیراز مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو حکایت از‌ آن دارد که معاملات به صفر رسیده و همه منتظر ثبات قیمت‌ها در بازار هستند. رکودی و کسادی بازار خودرو در شیراز تا جایی پیش رفته است که نمایشگاه داران و افراد همواره نظاره گر بازار هستند.

با بررسی قیمت روز محصولات ایران خودرو که تولیداتی مثل انواع پژو ۲۰۶ ، پژو ۲۰۷ ، سمند ، پژو پارس و... را شامل می‌شود، متوجه خواهید شد که مدل‌های پرفروشی مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ به قیمتی در حدود ۲۹۷ میلیون تومان در بازار آزاد ارزش‌گذاری شده و نوسان چندانی در مقایسه با روزهای گذشته نداشته است. در عین حال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ برابر با ۲۳۷ میلیون تومان بوده و در صورت انتخاب مدل ۱۴۰۰ این رقم تا ۲۴۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

تنها تعداد معدودی قدرت خرید خودرو دارند

آن طور که باقری رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز می گوید: در حال حاضر در شیراز تعداد معدودی از افراد قدرت خرید خودرو دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو شیراز در یک رکود کامل به سر می برد می گوید: متاسفانه بازار خودرو با یک شایعه دچار نوسان قیمت می شود و این در حالی است که خبرهایی مبنی بر آزاد شدن واردات خودرو باعث شد تا قیمت خودرو چند روزی ارزان شود.

هدایت الله باقری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه اما تکذیب این خبر باعث شد تا وضعیت قیمت خودرو به شدت افزایش یابد می گوید: در شرایط فعلی ورود قطره چکانی خودرو به بازار توسط نمایندگی ها توسط مسئولان باعث شده تا بازار خودرو را دست خود نگه دارند و مانع از ارزانی قیمت اتومبیل شوند.

باقری می گوید: در حال حاضر تنها افرادی که احتیاج به خودرو دارند از خرید خودرو استقبال می کنند و در حال حاضر خریداران و فروشندگان خودرو از وضعیت بازار راضی نیستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با بیان اینکه نوسانات بازار خودرو اجازه خرید و فروش را به مردم نمی دهد ادامه می دهد: امید به ریزش قیمت در روزهای آینده باعث شده تا بسیاری از افراد از خرید خودرو دست بکشند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود واردات خودرو در روزهای آینده انجام شود می افزاید: یکدست بودن تمام قوا باعث می شود تا واردات خودرو آزاد شود.

قیمت ها با کیفیت ها همخوانی ندارد

باقری با بیان اینکه  در حال حاضر قیمت پراید در بازار حدود 135 میلیون تومان است می افزاید: قیمت پراید اصلا واقعی نیست و این در حالیست که قیمت هیچکدام از خودروهای بازار با کیفیت آن ها همخوانی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت یک سانتافه حدود 3 الی 4 میلیارد تومان است که قیمت این خودرو در دیگر کشور ها حدود 600 میلیون تومان است ادامه می دهد: در شرایط فعلی قشر ضعیف دیگر قدرت خرید خودرو را ندارد.

 رونق معاملات خودروهای ارزان قیمت در شیراز / بازار خودروی فارس روی خط رکود

باقری با بیان اینکه در شرایط فعلی عرضه و تقاضا در بازار با هم همخوانی ندارد بیان می‌کند: عدم همخوانی قیمت خودرو در کارخانه و بازار باعث شده تا قیمت خودروها در بازار بسیار گران‌تر از کارخانه باشد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروها توسط کارخانه‌ها باعث شده تا مردم با مشکلات متعددی مواجه شوند می گوید: یکسان بودن قیمت خودرو در بازار با کارخانه مشکلاتی را ایجاد می کند ذکر این نکته ضروری است که تنها یکسان شدن عرضه و تقاضا می تواند بازار خودرو را کنترل کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز تصریح می کند: در شرایط فعلی رکود خودرو در شیراز باعث شده تا نمایشگاه داران تنها به روزمرگی دچار شوند.

معامله خودروهای ارزان قیمت در شیراز

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز هم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو شیراز کساد است و خرید و فروش خودرو به ندرت انجام می شود می‌گوید: متاسفانه در حال حاضر تنها خودروهای ارزان در بازار شیراز معامله می شود.

جواد رزمی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قیمت‌های خودرو همچنان افزایشی است و تغییر محسوسی نسبت به گذشته نداشته ، می‌افزاید: متاسفانه تولید کم خودرو باعث شده تا خودرو به صورت قطره چکانی وارد بازار شود و در نهایت قیمت‌های اتومبیل افزایش پیدا کند.

تحویل قطره چکانی خودرو قیمت ها را گران نگه داشته است

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز در ادامه با بیان اینکه تحویل قطره چکانی خودرو به بازار قیمت ها را همچنان گران نگه داشته است می افزاید: در حال حاضر نمایشگاه داران خودرو در شیراز مجبورند صبر کنند و منتظر آینده باشند.

رزمی با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش خودروهای خارجی هم در بازار به ندرت انجام می شود می گوید: نا معلوم بودن موضوع واردات باعث شده تا بسیاری از مردم و خریداران و فروشندگان سر در گم باشند.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با بیان اینکه خودروهای دست دوم هم راکد است می گوید: متاسفانه بازار خودرو در تمام شهرهای استان در کسادی به سر می برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز