خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

واردات 800 قلم کالا توسط کولبران 4 استان کشور/ آغاز به کار دو شهرستان سیستان وبلوچستان به عنوان پایلوت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۲۵۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کولبران در 4 استان مجاز به ورود 800 قلم کالا هستند، گفت: فعلا در 2 شهرستان استان کار را آغاز کرده ایم گه اگر رضایت بخش بود در دیگر شهرستان ها گسترش می دهیم.

ماندانا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره، اظهار داشت: هیأت وزیران در آیین نامه بازارچه های موقت مرزی برای واردات کالا در چهار استان مرزی که کولبر دارند را به صورت مصوبه درآورده اند. 

وی افزود: این استان ها شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان می شود. هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان فرایند رویه این اقدام مرزی  را عملیاتی کرده ایم. کولبران این استان که در شعاع 50 کیلومتر از مرز زندگی می کنند و کارت مرز نشینی دارند با استفاده ار کارت شان می‌توانند 800 قلم کالایی که در مصوبه هیات وزیران تعریف شده را وارد کنند.

زنگنه ادامه داد: بر اساس این قوانین تعریف شده هر کولبر  می تواند تا سقف 700هزار تومان در ماه کالا صادر و وارد کند و این مبلغ برای هر خانوار کولبر به صورت ماهیانه دو میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده که باید از طریق بازارچه‌های مرزی مشخص با بهره بردن از معافیت کامل سود بازرگانی انجام شود.

وی گفت: کالاهایی که واردات آنها به نوعی ممنوع است مثل لوازم خانگی برای اینکه به وضعیت معیشتی مرز نشینان کمک شود  می توانند این نوع کالاها را که امکان وارد کردن آنها وجود ندارد در این چهار استان مرزی وارد کنند ولی اجازه انتقال این کالاها را به استان های دیگر به صورت تجمیعی ندارند.

 زنگنه تصریح کرد:  این کالاها باید در محدوده همان شهرستان های مرزی به گردشگران و مسافران  به فروش برسند و به صورت خورد قابل خروج از شهرستان هستند.  مانند همان کاری که در بانه دارد انجام می شود.

وی گفت: فعلا در دو نقطه مرزی میلک و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان این کار را آغاز کرده ایم که اگر رضایت بخش بود  در مابقی مرزها نیز گسترش خواهیم خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز