خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد؛

گردشگری برای اصفهان مثل هوا است/ ضرورت حمایت مسئولان از کانون‌های گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۹۱۲

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری در اصفهان مثل هوایی است که باید تنفس کرد و صنایع مختلف نمی‌توانند بدون گردشگری ادامه فعالیت دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی‌اصغر شالبافیان در آیین رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی داستان‌های ناگفته اصفهان (اصنهان) در اتاق بازرگانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران در چند سال اخیر طرح تحول گردشگری را دنبال کرده و مصداق بارز آن در اصفهان اتفاق افتاده است و کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان به‌صورت کلان‌تر در این حوزه کارکرده است که باید الگو قرار بگیرد.

وی ادامه داد: گردشگری در اصفهان مثل هوایی است که باید تنفس کرد؛ آیا صنایع مختلف می‌توانند بدون گردشگری ادامه فعالیت دهند؟ خیر، چراکه بسیاری از ظهور جلوه‌های صنایع دیگر از گردشگری حادث می‌شود.

معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی صنایع‌دستی بابیان اینکه مجرای معرفی بسیاری از صنایع دیگر حوزه گردشگری است خاطرنشان کرد: رویکردی که کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان برای معرفی اصفهان با روایت‌های قصه گونه در پیش‌گرفته، منفعت بلندمدت اقتصادی شهر را به دنبال خواهد داشت و سبب تقویت کلی اتمسفر شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل بین‌شهری برای توسعه گردشگری اصفهان بسیار نقش‌آفرین است و کلیپ‌های داستان‌های ناگفته اصفهان (اصنهان) اعلان عمومی است برای دعوت به اصفهان.

شالبافیان اضافه کرد: در نظر گرفتن مثلث گردشگری اصفهان، یزد و شیراز رویکردی قابل‌تقدیر است، اما فراموش نکنید که در محور شرق اصفهان یک کاشان نهفته داریم و نائین و اردستان در این محور قرار دارند که باید اول به سراغ آن‌ها بروید.

وی با اشاره به اینکه محور غرب و شرق اصفهان را در زمینهٔ گردشگری باید تقویت کنید افزود: در دولت جدید توسعه گردشگری مسیر محور  است .

معاون گردشگری ضرغامی تأکید کرد: حوزه گردشگری ماقبل از کرونا هم آسیب‌دیده بود و شهرهای گردشگری مانند شیراز و اصفهان بعد از خارج شدن از برجام، دچار افت گردشگر خارجی شده بودند؛ باید به دنبال پایدار کردن گردشگری باشیم تا در زمان‌هایی مانند شیوع یک بیماری این‌چنین آسیب نبینیم.

وی اظهار داشت: گردشگری متنوع سبب کاهش آسیب ناشی از حوادثی مانند شیوع کرونا است.

شالبافیان یادآور شد: بحث سیل و بلایای طبیعی، اتفاقات آبان ماه سال 98، ماجرای هواپیمای اوکراینی و کرونا ضربه مهلکی به گردشگری ما زد و معتقدیم با توسعه گردشگری داخلی باید به سراغ توسعه گردشگری بین‌المللی برویم؛ احیای گردشگری با راه توسعه گردشگری داخلی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم راهکارهایی برای توسعه گردشگری داخلی دارد، گفت: ساماندهی تعطیلات یکی از راه‌های تقویت گردشگری داخلی است که موضوع خیلی آسانی نیست و برای تصمیم‌گیری در این مورد نیازمند اتحاد بین نهادهای مختلف حاکمیت هستیم.

معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی صنایع‌دستی اذعان داشت: کرونا، درآمد سرانه مردم و تقاضای سفر را کاهش داد و امیدواریم دولت در بودجه 1401 بحث تقاضای گردشگری را تقویت کند و برای آن بودجه‌ای در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا دستور بازگشایی مرزها را ابلاغ کرد و گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند میزبان مسافران و گردشگران خارجی باشد. غیر از رویکرد حفظ پروتکل‌های بهداشتی، حمایت از کسب‌وکارهای رسمی و تأسیسات رسمی گردشگری با همکاری وزارت امور خارجه و ترجیحاً درخواست صدور ویزا از دفاتر خدمات مسافرتی و اقامت در مراکز دارای مجوز اقدامی‌هایی است که می‌تواند موجب تقویت کسب‌وکار گردشگری شود.

شالبافیان گفت: امیدواریم کانون‌های گردشگری در استان‌ها، جهت تسهیل گردشگری و ستاد خدمات سفر با حمایت استانداران فعال شود.

معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی صنایع‌دستی از ارائه پیشنهاد به سازمان جهانی گردشگری برای ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد و افزود: چون پیشنهاددهنده ما بودیم ابتکار عمل در دست ما است و اصفهان هم می‌تواند در این حوزه برای برند گردشگری اصفهان ورود کند و تا پایان همراه ما باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز