خبرگزاری کار ایران

واکنش برخی فعالان زیست محیطی کهگیلویه و بویر احمد به انتقال آب تنگ سرخ به شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۷۵۵

این روزها سد تنگ سرخ بویراحمد و نحوه تعیین حق آبه‌های آن در فضای مجازی و حقیقی استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از مهم‌ترین چالش های استان تبدیل شده است.

 به گزارش ایلنا از یاسوج، اگرچه رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و هنگام بازدید از سد به معارضان بومی و محلی نسبت به تامین حق و حقوق آنها اطمینان کامل داد اما صحبت از تخصیص آب سد تنگ سرخ به استان فارس باعث شد فعالان اجتماعی و زیست محیطی نسبت به موضوع واکنش نشان دهند.

نگرانی گسترده ای هم اکنون در واگذاری آب سد تنگ سرخ به شیراز به دلیل کاهش نزولات جوی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و مردم این استان با واگذاری آب به شدت مخالف هستند.

 یک فعال زیست محیطی استان در گفت و گو با ایلنای یاسوج در این باره گفت:  مخالف احداث سد نیستیم اما با هر گونه انتقال آب از این سد تحت هر عناوینی  به شیراز مخالفیم.

 هادی سینایی  گفت: پیگیر مطالبه مان از طریق علمی در فضایی آرام و بدون از هر گونه تجمع و تشنج هستیم.  

حجم مخزن  این سد 125 میلیون متر مکعب و ظرفیت آب تنظیمی آن 157 میلیون متر مکعب است. مطالعات سد تنگ سرخ از دهه 70 آغاز و بر اساس ماده 270 با امضای وزیر نیروی وقت وارد فاز عملیاتی شد.

آب سد تنگ سرخ  برای مصارف صنعتی ، شرب و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و آب شرب شیراز تخصیص و در نظر گرفته شده است

سهم استان فارس بنا بگفته مسئو لان اداره کل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد،  56 میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز