خبرگزاری کار ایران

توقیف ۴ شناور صید ترال در آب‌های خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۷۰۰

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف ۴ فروند شناور غیرمجاز صید ترال در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی صالحی اظهار کرد: به دستور مقام قضایی و در پی گزارش اداره شیلات شهرستان بندرلنگه، این چهار شناور، شناسایی و در حوالی جزیره ابوموسی و جنوب جزیره سیری توقیف شدند. 

وی در ادامه تأکید کرد: به منظور صیانت از حقوق عامه و تسهیل زمینه فعالیت بیشتر برای صیادان بومی، با صدور دستور ویژه قضایی، توقیف شناورهای غیرمجاز در آب‌های استان هرمزگان به مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

صالحی با بیان اینکه صید ترال باعث تخریب محیط زیست دریا می‌شود که باید با آن به شدت برخورد کرد، گفت: دریا موهبتی الهی است که امروز در اختیار ما قرار دارد و باید از آن به عنوان امانتی برای آیندگان مراقبت کنیم و این امر مستلزم قاطعیت در حفاظت از زیستگاه‌های آبزیان و برخورد جدی با متخلفین است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از ثروت‌های ملی در دریا و مقابله با صید ترال، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به سیاست های ابلاغی، برخورد قاطعانه و بدون اغماض با افرادی را که از طریق صید غیرمجاز، معیشت مردم و صیادان بومی را به خطر می‌اندازند در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز