خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران در برخی از مناطق کشور/کاهش دما در استان های شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۶۷۸

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز در ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد:از بعد از ظهر فردا دوشنبه و روز سه شنبه با توجه به جریانات سرد شمالی در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی گفت:در استان‌های ساحلی خزر اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات رشته کوه البرز بارش شدید باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود که با توجه به شذت بارش‌ها بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی خواهد شد.

وی افزود: به طور کلی چون بارندگی‌ها درمناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها را درگذرگاه‌های کوهستانی شاهد خواهیم بود که لازم است شهروندان توجهات لازم را بفرمایند.

رفیعی گفت: در روز چهارشنبه هم استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت، بارش‌ها در ارتفاعات البرز به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش‌های جنوبی کشورمان از جمله هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان طی سه روز آینده بارش خواهند داشت که در این مناطق بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود، در اواسط روز وزش باد را شاهد خواهیم بود، حداکثر دما ۲۰ درجه و حداقل دما ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز