خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت گنبد سلطانیه برای رونق اقتصادی منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۵۳

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان، شهرستان سلطانیه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد و باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر ارجمند ، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه اقتصادی وابسته به پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، برنامه‌های مدون باید تهیه و آماده شود تا از همه ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم استفاده شود.گردشگری تاریخی به‌عنوان شاخه‌ای از گردشگری می‌تواند نقش مهمی درزمینهٔ اقتصادی ایفا کند. بافت تاریخی و فرهنگی بهترین نشانه هویت شهری است.

 ارجمند با اشاره به شیوع کرونا و آسیب‌های وارده به حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری گنبد سلطانیه اشاره کرد و با بیان اینکه این حوزه‌ها جزو نخستین بخش‌های صدمه‌دیده از پیامدهای کرونا است، گفت: با استفاده بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان در استان زنجان باید به بهترین نحو از این ظرفیت در استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در محوطه گنبد سلطانیه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و همچنین احیا آثار تاریخی برای جذب توریست، می‌تواند زمینه توسعه و رشد منطقه را به دنبال داشته باشد و کمک شایانی به جامعه محلی شهرستان و معیشت خانواده‌ها می‌کند.

ارجمند خاطرنشان کرد: شهرستان سلطانیه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد و باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم. باید از اثرات ثبت جهانی این اثر برای به رونق اقتصادی و معیشتی مردم منطقه کمک گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: متأسفانه به حوزه اقتصادی گنبد سلطانیه به لحاظ توانمندی اقتصادی در کشور کمتر توجه شده است درحالی‌که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی این بخش توانسته در کشور،‌ منطقه و جهان نقش بسزایی ایفا کرده و خروجی آن جایگاه ممتازی داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ اقتصادی که در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری وجود دارد، گفت: فعالیت‌های این حوزه در بخش اقتصاد خلاق که متکی به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی نیروی انسانی است می‌تواند به موضوع جدی در استان تبدیل شود که آثار مطلوبی در حوزه تولید، صادرات و اشتغال‌زایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز