خبرگزاری کار ایران

۴۱ مرکز جامع سلامت‌ منتخب‌ کرونا در خراسان رضوی فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۳۹۱

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۱ مرکز جامع سلامت منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۲۲ مرکز در مشهد در حال خدمات رسانی به مراجعان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حسن درخشان گفت: از کل مراکز فعال، چهار مرکز خدمت رسانی در سطح یک و به صورت ۲۴ ساعته به بیماران کرونا خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به این که در کل نظام شبکه مهمترین راهبرد، واکسیناسیون و غربالگری است اضافه کرد: تمرکز فعالیت روی واکسیناسیون است و خدمات درمانی سطح یک به بیماران احتمالی کرونا ارائه می شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد همواره شکننده است و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به شدت گرفتن بیماری کووید ۱۹ در جامعه شود.

درخشان با بیان این که همیشه ۲ هفته بعد از تجمعات و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری شدت می گیرد افزود: تمام تلاش حوزه بهداشتی بر واکسینه کردن جمعیت بیشتری است تا با شروع اوجگیری بعدی تعداد بیماران و جان باختگان کاهش چشمگیری داشته باشد.

طبق آخرین اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۴۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون پنج میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۴۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۳۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۰۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز