خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

همراهی واحدهای غذایی قزوین در اصلاح الگوی مصرف

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۳۰۱

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف نظارت بر کاهش قند، نمک و چربی فرآورده‌های غذایی در استان به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و واحدهای تولیدی در این راستا با ما همکاری لازم را دارند.

هدایت آزاد روش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت توجه به تغذیه و تاثیر آن بر سلامت گفت: برای هفته جهانی غذا در سال جاری شعار "رفتار ما آینده ما را می‌سازد" انتخاب شده و در برنامه‌های استان قزوین نیز بر اصلاح الگوی مصرف توجه می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: برای اصلاح الگوی مصرف از سال 90 دستورالعملی ابلاغ شده و پس از آن نیز به مرور زمان کاهش قند، چربی و نمک فرآورده‌های غذایی تا جایی که به فرمولاسیون آن آسیب نزد به طور مرحله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کاهش قند و شکر در شیرهای طعم دار و نوشیدنی‌های بدون گاز بر پایه میوه در دذو بازه شش ماهه و همچنین میزان اسیدهای چرب ترانس فرآورده‌های روغنی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: توجه به نشانگر رنگی تغذیه و برچسب اصالت کالا دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه بر واحدهای تولیدکننده و بسته بندی مواد غذایی نظارت مستمر وجود دارد، عنوان کرد: برای تضمین سلامت کالاهای خوراکی علاوه بر نظارت اولیه برای صدور پروانه، بازرسی سذزده از 400 واحد غذایی فعال استان انجام می‌شود، ضمن اینکه از سطح عرضه نیز بازدید و نمونه برداری می‌شود.

آزاد روش عنوان کرد: نظارت بر نانوایی‌ها در محدوده کاری معاونت غذا ودارو نیست و صرفا بر سه واحد کارگاهی که دارای مجوز از این واحد هستند از طرف ما نظارت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و پراکندگی واحدهای تولید در سطح منطقه، هر واحد دارای مسئول فنی است که کار نظارت را بر عهده دارد و تخلفات را در مرحله اول برای رفع شدن به مدیر واحد تو.لیدی و در  مرتبه بعدی به معاونت غذا و دارو گزارش می‌دهد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: واحدهای تولید و بسته بندی غذایی استان براساس نوع حساسیت دسته بندی شده و کنترل‌ها و بازرسی‌های حضوری نیز بر همان اساس انجام می‌شود، به عنوان نمونه کارخانه‌های فرآورده‌های لبی در اولویت قرار دارند و بازرسی بیشتری از آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در تمام بازرسی‌ها خط قرمز ما سلامت افراد جامعه است و در این راستا با واحدهای متخلف به طور جدی برخورد می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز