خبرگزاری کار ایران

شهردار سابق همدان:

در مدیریت شهری کم‌کاری نکردیم/اجازه ندهید همدان وارد حاشیه شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۲۸۱

شهردار سابق همدان گفت: در حوزه پروژه‌های عمرانی کم‌کاری نکردیم، پروژه‌های زیادی برای توسعه شهر تعریف شد و در یک جریان برنامه‌ریزی شده مورد اجرا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از همدان، عباس صوفی در آیین تکریم و معارفه شهردار همدان با بیان اینکه امیدواریم پایان دوره چهارساله شهردار جدید برای همدان یک‌ پایان خوب و با افتخار باشد، اظهارکرد: در چهار سال گذشته، بودجه ۴۴۰ میلیارد تومانی و سرانه ۸۰۰ هزار تومانی برای هر شهروند را در سال ۱۴۰۰ با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه و سرانه دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای هر شهروند به مدیریت شهری تحویل داده شد، از ابتدا شعار ما رشد متوازن و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته بود و تا آنجا که بضاعت داشتیم و با تلاش شبانه‌روزی همه پرسنل شهرداری به نقطه رضایت مردیم رسیدیم.

وی بیان کرد: در منابع شهری همدان جزء شهرهای محروم است و متأسفانه تا امروز یک سیاست درستی در همدان اتخاذ نشده، گاهی همدان، شهر گردشگری، گاهی شهر کشاورزی و گاهی هم شهر صنعتی نامیده شد که از هیچ کدام از آن‌ها درآمدی کسب نکرد، شهرداری اراک سالانه به طور متوسط ۳۰ میلیارد تومان بودجه  از ارزش افزوده‌ دریافت می‌کند.

صوفی با بیان اینکه در همدان بالاترین رقم دریافتی ارزش افزوده، چهار میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: متوسط درآمد شهرداری از محل درآمدهای عمومی، ارزش افزوده و سوخت به پنج درصد نمی‌رسد، با وجود این شرایط و تمام دوران سخت کاری چهار سال گذشته؛ که بحرانی‌ترین سال‌های دوران بعد از انقلاب بوده، برای مردم شبانه‌روز کار کردیم و هیچ کس در مجموعه شهرداری برای مردم کم‌کاری نکرد.

شهردار سابق همدان با اشاره به عملکرد کارنامه مدیریت شهری چهار ساله خود، گفت: توجه به معیشت پرسنل، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، تبدیل وضعیت ایثارگران، توجه به معیشت قشر ضعیف کارگران پرتلاش خدمات شهری و فضای سبز، تدوین برنامه پنج ساله شهرداری که در مراحل پایانی قرار دارد، خرید و نصب نرم‌افزارهای شهری مثل خدمات صدور پروانه، استعلامات و راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ از جمله اقدامات شهرداری در چند سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی کم‌کاری نکردیم، عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی زیادی برای توسعه شهر تعریف شد و در یک جریان برنامه‌ریزی شده مورد اجرا قرار گرفت، معبرگشایی‌ها، پیاده‌روسازی‌ها، دیوارکشی، ساماندهی و پوشش رودخانه‌ها و توسعه فضای سبز و احداث پارک‌های بزرگ که با جسارت مدیریت شهری اقدام شد همه با کمک پرسنل شهرداری اجرایی شد.

صوفی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مردم پیاده‌راه‌ها بود که این مسئله حل شد و همدان در این حوزه یکی از شهرهای پیشرو در کشور است، چهار سال به دنبال ضوابط ورودی‌های شهر بودیم و بالاخره توانستیم کار ساماندهی ورودی‌های شهر را آغاز کنیم اما نمی‌شود در مدت چهار سال تمامی مشکلات را حل کرد و بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار از اوراق مشارکتی برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان شهری استفاده شد، افزود: همدان به قطار شهری نیاز دارد، باید به شهر همدان اهمیت دهیم و با سیاسی‌بازی آن را درگیر حاشیه نکنیم.

صوفی احداث ۲۸ زمین ورزشی در نقاط مختلف شهر را یکی دیگر از اقدامات خود یاد کرد و گفت: انتقال آب‌های سطحی یکی دیگر از پروزه های بزرگ شهرداری بود که توانست در زمان وقوع سیل بخشی از مشکلات را حل کند و جلوی آسیب به مردم را بگیرد.

شهردار سابق همدان با بیان اینکه از امروز یک شهروند همدانی مطالبه‌گر هستم، عنوان کرد: اتفاقاتی در شهر همدان در حال رخ دادن است که من نسبت به آن ها نگران هستم و هشدار می‌دهم، چرا که این اتفاقات هم‌گرایی و وحدت را از بین می‌برد.

صوفی در ادامه با اشاره سخنانی از مقام معظم رهبری اظهار کرد: عده‌ای از انسان‌های منفعل سیاسی به دنبال ایجاد تفرقه و حاشیه‌سازی در شهر هستند، در شش ماه گذشته عده‌ای در تلاش بودند تا مدیریت شهری را به حاشیه ببرند اما ما اعتنایی نکردیم، این افراد پروژه‌ها و اقدامات بزرگ همانند احداث بلوار شهدای سلامت و قدر را ندیدند و بعد یک حفاری و آسفالت را به فضای مجازی کشاندند و شهرداری را به حاشیه بردند.

وی تأکید: اجازه ندهید مدیران شهری را به هم بزنند، برخی از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و به اسم انقلابی‌گری برای شهر و مدیران شهری حاشیه سازی می‌کنند، به من تهمت زدند و خواستند پرونده‌سازی کنند، اما پرونده مدیریت شهری من پاک است و من در تمامی موضوعات مدیریت شهری آمادگی مناظره را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز