خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه و سایت ملی اسلام و محیط زیست در مشهد مقدس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۱۵۰

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه سفر یک روزه به خراسان رضوی، برای بررسی وضعیت زیست محیطی کلانشهر مشهد، ضمن حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی سایت و دبیر خانه ملی اسلام و محیط زیست را افتتاح و راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه در این مراسم که در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد گفت: تمامی مبانی اسلام بر پایه و اساس محیط زیست می باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با شاره به اینکه انسان جزئی از مخلوقات است و نباید به محیط زیست آسیب برساند گفت :توازن و توسعه پایدار باید برمبنای آموزه های قرانی باشد.

وی ضمن اشاره به کتاب اسلام و محیط زیست ، کشاورزی و منابع طبیعی ، حضرت آیت آلله عالمی و کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی گفت: با استفاده از این کتب با ارزش و ظرفیت سایت اسلام زیست می توان ظرفیت ها و توجهات اسلام به محیط زیست را ظهور وبروز داد.

علی سلاجقه در ادامه گفت:  آموزه های دینی ما برای یکایک مباحث محیط زیستی دستورات دارد و اصلی ترین منبع ما قران کریم است که بارها در این کتب آسمانی اشارات زیادی به مباحث محیط زیستی شده است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به پژوهش ها و تحقیقات و رساله های دانشگاهی در زمینه اسلام و محیط زیست، افزود: باید ظرفیت های جدیدی برای پژوهش ها در سایت پیش بینی شود که با استفاده از زبان های مختلف بتوانیم این مهم را در دنیا گسترش دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر سمن سازی در این زمینه درخواست کرد که سمن هایی تشکیل شوند تا بتوانند فرهنگ وآموزه های دینی را گسترش دهند و ترویج دهنده این افکار مترقی باشند.

وی افزود : در دانشگاه ها همچون کتاب های پایه تاریخ اسلام ، منابعی به نام اسلام و محیط زیست تهیه و تدریس شوند تا دیدگاه های اسلام را نسبت به محیط زیست به فرزندان این سرزمین معرفی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز