خبرگزاری کار ایران

اولین مرکز پزشکی قانونی حیات وحش شرق کشور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۱۴۵

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر امروز در سفر یک روزه به خراسان رضوی، از اولین مرکز پزشکی قانونی حیات وحش شرق کشور رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علی سلاجقه در نخستین سفر استانی خود به خراسان رضوی ضمن بازدید از بانک ژن اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، اولین مرکز پزشکی قانونی حیات وحش شرق کشور را افتتاح کرد.

علی سلاجقه در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در استان در بخش بانک ژن از واحدهای مختلف این آزمایشگاه بازدید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه این خبر افزود: بانک ژن اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،  اولین و کامل ترین بانک ژن در خصوص ذخیره سازی بافتهای مختلف گونه های حیات وحش در کشور است.

تورج همتی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰۰ نمونه بیولوژیک متعلق به ۲۷۰ پرنده، ۵۰ پستاندار، ۷۱ خزنده و ۲۰۰ بی مهره در بانک ژن اداره کل ، که با رعایت اصول علمی نگهداری می شوند افزود : یکی از کاربردهای مهم و مفید این مرکز، امکان تشخیص گونه ها از یکدیگر با استفاده از تکنیک های پیشرفته مولکولی است به طوری که امکان تشخیص انواع بافتها و بقایای جانوری وجود داشته و می توان هویت آنها را مشخص کرد.

وی گفت: تهیه بانک پرازگونه های پرنده استان، بیش از ۶۰۰ نمونه، بارکدینگ پرندگان استان بیش از ۹۰ گونه، تهیه دستورالعمل و کتابچه اصول و روش های تهیه بافت از حیات وحش و تشخیص گونه های مکشوفه ها از سراسر کشور برای پیگیری مباحث حقوقی قانون شکار و صید و اثبات تخلفات قانونی از فعالیت های شاخص استان در حوزه بانک ژن می باشد.

گفتنی است در ادامه از آزمایشگاه های اداره کل، مشتمل بر پنج آزمایشگاه در حوزه‌های هوا، خاک ، آب، میکروبیولوژی و شیمی تجزیه دستگاهی می باشد، و موزه حیات وحش و بانک ذخیره تنوع زیستی استان و سامانه های نظارت آنلاین و هوشمند مراکز نگهداری حیات وحش در استان ، بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز