خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور/خلیج فارس مواج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۷۲

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امروز برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک و کاهش نسبی هوا را خواهیم داشت. اما در نیمه غربی کشور شاهد جوی پایدار خواهیم بود. نواحی مرکزی خلیج فارس امروز مواج خواهد بود. فردا شنبه شمال غرب کشور، ارتفاعات زاگرس شمالی در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز غربی رگبار پراکنده و وزش باد خواهند داشت. در نیمه شرقی کشور با افزایش نسبی دما جوی آرام را پیش بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: طی این دو روز دمای هوا در سواحل دریای خزر با روند افزایش نسبی همراه خواهد بود. از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود که دوشنبه هم این وضعیت ادامه خواهد داشت. اما روز سه شنبه کل نوار شمالی کشورمان بارش‌های مطلوبی را خواهند داشت که شدت این بارش‌ها بیشتر برای استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود. طی این مدت کاهش دما در این مناطق اتفاق خواهد افتاد و بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. به تدریج برای نوار شرقی کشور هم افزایش باد اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری را خواهیم داشت که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. امروز بیشینه دما برای تهران در ایستگاه مهرآباد به نوزده درجه خواهد رسید. اما روند دمایی در تهران یک روند افزایش نسبی خواهد بود و یک تا دو درجه افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز