خبرگزاری کار ایران

۲۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در شرکت پالایش نفت بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۲۸

با رعایت و توجه به استانداردهای ایمنی ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر - ساعت کار بدون حادثه در شرکت پالایش نفت بندرعباس ثبت شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، با ارزیابی های عملکردی در این شرکت و اجرای الزامات حفظ و رعایت نکات ایمنی، این شرکت موفق شد تا مهر ۱۴۰۰، عملکرد ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار میلیون نفر- ساعت کار بدون حادثه را در واحد های عملیاتی پالایشگاه ثبت کند.

محمود نمازی رئیس ایمنی شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه فعالیت‌های ایمنی در ۳ بخش آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ایمنی، اقدامات کنترلی و پیشگیری از حوادث و آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری انجام می‌شود، گفت: علاوه بر اقدامات مستمر کنترلی و پایش فعالیتها در تطابق با الزامات ایمنی، اقدامات شاخصی از جمله طرح ایمنی مبتنی بر رفتار با بررسی همه رفتارهای عملیاتی و غیرعملیاتی، پایش مدیران از واحدهای پالایشگاه و گردآوری و تجزیه و تحلیل شبه حوادث و برگزاری منظم جلسات ایمنی (HSE MEETING) در هنگام تعمیرات اساسی، انجام مطالعات hazop واحدهای عملیاتی، اجرای پروژه های ارزیابی ریسک شغلی بر مبنای JSA و JHA ، صدور پروانه کار و کنترل نحوه اجرا از دیگر اقدامات شاخص در راستای افزایش ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

نمازی افزود: در یک سال اخیر به منظور توانمند سازی و ارتقاء آمادگی کارکنان، افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری در شرایط اضطراری، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارزیابی عملکرد، ۷ مانور HSE و ۴۳ تمرین آتش و ۱ رزمایش میدانی و مشترک در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین به منظور پیشگیری از خطر و حفظ ایمنی ۲۱۸۴ مورد پایش های دوره ای بهداشت حرفه ای و محیط از واحدهای عملیاتی، کارگاه ها، انبارها، محوطه های آزاد و همچنین ۱۴۵۲ مورد اندازه گیری فیزیکی و شیمیایی عوامل زیان آور در واحدهای عملیاتی و غیر عملیاتی صورت گرفت.

نمازی با بیان اینکه یکی از اقدامات انگیزشی برای افزایش ایمنی در واحد های عملیاتی و تعمیراتی، معرفی واحد ها و افراد نمونه در رعایت مسائل ایمنی و تجلیل از آنان است، تصریح کرد: بر اساس طرح ایمنی مبتنی بر رفتار آیتم های متعددی برای سنجش در شاخص های ایمنی، بهداشت و محیط زیست از جمله رعایت ایمنی کارکنان، رعایت مقررات مجوزهای کار، نحوه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب، گزارش شبه حوادث، پیاده سازی سیستم مدیریتی HSED و همچنین میزان آموزش نیروها مد نظر قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز