خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با خبرنگاران استان فارس :

۹۰ درصد اقدامات ما در رسانه‌ها واکنشی است/رسانه‌ها درحوزه پیش‌بینی و پیشگیری نمره خوبی نگرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۹۱۲

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بالغ بر 90 درصد اقدامات ما در حوزه رسانه واکنشی است یعنی به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری نمی‌توان نمره خوبی داد، گفت: باید هر دو حوزه پیشگیری و پیش‌بینی را تقویت کرد چون آن زمان مهاجم می‌شویم نه مدافع.

به گزارش ایلنا سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در دیدار با اصحاب رسانه استان فارس ‌با تاکید بر توجه رسانه‌ها به تهدیدهای راهبردی اظهار داشت: در طول این 43 سال گذشته‌ تهدیدهای زیادی علیه انقلاب داشتیم که در میدان عمل آسیب‌هایی هم برای ما ایجاد کرده است.

شکارچی با بیان اینکه بخشی از صلابت جمهوری اسلامی محصول عملکرد صحیح رسانه‌های این کشور است، عنوان کرد: رسانه سهم زیادی  در این زمینه دارد که خیلی به آن پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه در راهبرد پیش‌بینی در حوزه رسانه ضعف وجود دارد، گفت: این موضوع در حالی است که دشمن در پیش‌بینی خیلی قوی کار کرده ، اگر‌ پیش‌بینی درست باشد می‌توان پیشگیری کرد و در مقابله می‌توان دقیق‌تر رفتار کرد. اگر پیش‌بینی و پیشگیری درست باشد، دشمن را منفعل می‌کند و نیازی به اقدامات واکنشی نیست.

وی با بیان اینکه اینکه اگر سرگرم مسائل داخلی شویم و ابزار دشمن باشیم در پرداختن به امور دچار عملیات فریب شده‌ایم، افزود: یکی از مواردی که ممکن است دچار عملیات فریب شویم انعکاس انتظارات مردم بیش از منابع موجود باشد چون این امر سبب خوراک برای رسانه‌های دشمن می‌شود. قدرت خود را کوچک جلوه داده‌ایم و قدرت پوشالی دشمن را در نظر مردم بزرگ جلوه داده‌ایم. 

وی در ادامه پس از شنیدن سخنان اصحاب رسانه درباره حرفه‌ای شدن و الزامات آن برای اصحاب رسانه گفت: نقاط قوت و ضعف داریم؛ هنوز جنگ رسانه‌ای را در کشور آسیب‌شناسی نکرده‌ایم به همین دلیل جزیره‌ای عمل می‌کنیم؛ هم‌افزایی را در استان می‌توان به وجود آورد که بخشی از همان صلابت است. 

سخنگوی ستاد کل نیروی مسلح با اشاره به لزوم هم‌اندیشی و هم افزایی رسانه‌ها افزود: این به معنای عدم استقلال رسانه‌ها نیست؛ صیانت و حفظ و توصیه ارزش‌های دینی و انقلاب هدف قاطع و مشترک است.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید تعادل را لحاظ کرد و از افراط و تفریط پرهیز کرد، گفت: در حوزه‌های رسانه این خیلی مهم است، افراط و تفریط در رسانه هر دو سم و زهر است. افراط سبب می‌شود رسانه به اسارت دشمن دربیاید و تفریط هم سبب می‌شود از دشمن شکست بخوریم نیاز به پشتوانه فکری و اندیشه  در سطح راهبردی و عملیاتی است.

سردار شکارچی بیان کرد: اینکه خبرنگار متخصص و حرفه‌ای کم داریم؛ حرف درستی است اما وقتی خبرنگار حرفه‌ای خنثی‌گری کند دچار مشکل می‌شویم که علتش عدم هم‌افزایی است‌.

سخنگوی ستاد کل با بیان اینکه در گام دوم نیازمند توجه بیشتری به این حوزه هستیم، عنوان کرد: هر کس که دشمن ایران قوی و طرفدار ایران ضعیف باشد باید به هویت ملی آن شک کرد. شما رسانه‌ها مثل آتشبار توپخانه زمان جنگ باید آنقدر بمب بریزید که این افراد یا از رده خارج شوند یا توبه کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز