خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

پیشگیری از جرم در راس امور دستگاه‌های اجرایی قزوین قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۷۱

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیشگیری از جرایم اولویت دار و مهم را در راس امور خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین، گفت: یکی از اصول محوری در قانون اساسی و از ماموریت‌های دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که با همکاری سایر دستگاه‌ها شاهد کاهش جرایم و آسیب‌ها خواهیم بود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: پیشگیری از وقوع جرم در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم، افزود: تجربه نشان داده رویکرد برخوردی و قهری در مقابله با جرایم نه تنها موجب کاهش آن‌ها نشده بلکه رشد و پیدایش جرایم دیگر را نیز در پی داشته است.

این مسئول قضایی استان قزوین افزود: هزینه‌های وارده در این زمینه بر بزه دیدگان و جامعه موجب کاهش سرعت پیشرفت و توسعه می‌شود و خدشه به حیثت و اعتبار نظام را به‌همراه دارد، لذا با توجه به این موضوع، باید رویکرد واکنشی در مقابله با جرایم کنار گذاشته شده و پیشگیری از وقوع جرم در اولویت امور قرار گیرد.

فولیان با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع کاملا علمی است و نیاز به یک برنامه جامع دارد، گفت: باید عوامل، بسترها، خطرات و راهکارها در این زمینه شناسایی شده و با برنامه محوری، تلاش سازمان یافته و مشارکت همه جانبه دستگاه ها در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز