خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی خبر داد؛

افزایش 2 برابری حجم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۶۷

استاندار مرکزی گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2 برابر شده است. در این بازه زمانی 4 طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 42 میلیون و 154 هزار دلار در این استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده افزود: طرح سرمایه‌گذاری «مقره‌سازی ایران» از کشور امارات متحده عربی در زمینه تولید مقره سرامیکی به ارزش یک میلیون و 650 هزار دلار واقع در شهرستان ساوه، طرح سرمایه‌گذاری شرکت «دینا استیل کاوه» از کشور چین در زمینه تولید قاشق و چنگال به ارزش 162 هزار دلار در شهرستان ساوه، از جمله این طرح ها است. 

وی ادامه داد: همچنین طرح سرمایه‌گذاری شرکت «پوراطب گستر ایرانیان» از کشور امارات متحده عربی در زمینه تولید مکمل‌های غذایی به ارزش 18 میلیون و 630 هزار دلار واقع در شهرستان زرندیه، طرح سرمایه‌گذاری «داروسازی داروگستر مایسا» از کشور امارات متحده عربی در زمینه تولید مکمل‌های غذایی به ارزش 21 میلیون و 712 هزار دلار واقع در شهرستان زرندیه، از دیگر طرح های مذکور است. 

استاندار مرکزی اظهار داشت: همچنین 3 طرح سرمایه‌گذاری مصوب سال های گذشته نیز در مجموع به ارزش 9 میلیون دلار منابع سرمایه‌ای، در زمینه‌های مختلف اقتصادی به استان مرکزی وارد شده و به کارگیری شده‌اند. 

آقازاده تصریح کرد: این طرح ها شامل شرکت گلاب سرخ فرو آلیاژ از کشور هندوستان در زمینه تولید شمش فولاد به ارزش 7 میلیون و 800 هزار دلار واقع در شهرستان ساوه، شرکت افق تولید دارو پارس از کشور انگلستان در زمینه تولید دارو به ارزش 900 هزار دلار واقع در شهرستان ساوه، شرکت آپادانا دارو از کشور افغانستان در زمینه تولید دارو به ارزش 300 هزار دلار واقع در شهرستان زرندیه است. 

وی بیان داشت: طبق گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، اقتصاد جهانی در بازه زمانی 2 سال اخیر شاهد کاهش 35 درصدی جریان سرمایه‌گذاری بوده است و از سوی دیگر وجود استمرار تحریم‌ها و شرایط منبعث از پاندمی کرونا، امید به جلب و جذب سرمایه‌های خارجی را در کشور ما نیز کاهش داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز