خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پروش استان:

پوشش واکسیناسیون دانش آموزان قزوین به بالای 70 درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۸۹

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین گفت: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال پوشش واکسیناسیون در این گروه تاکنون به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی آموزش و  پرورش استان، حسنعلی اصغری در نشست غیر حضوری گفت‌وگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی سازمانی ضمن تجلیل از خدمات جهادی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان گفت: با همراهی آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان استان واکسینه شدند و استان قزوین، رتبه اول کشور در طرح واکسیناسیون فرهنگیان را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین درباره واکسیناسیون دانش آموزان عنوان کرد: لازمه پوشش مناسب واکسیناسیون دانش آموزان همراهی و مشارکت خانواده ها است و لازم است مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، نسبت به  افزایش فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی‌بخشی  از طریق کانال‌های اطلاع رسانی اولیا و مربیان در هرمدرسه، مشارکت اولیا را در ترغیب در دریافت واکسیناسیون دانش آموزان جلب کنند.

وی تاکید کرد: درواقع اقناع سازی خانواده‌ها در همکاری و مشارکت حداکثری نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا ضرورت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش آماده تعامل و همکاری با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در زمینه ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی و روحی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان را با سبک زندگی سالم آشنا کرد، گفت: مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش سلامت روح و روان دانش‌آموزان است، باید با آموزش‌های صحیح دانش‌آموزان را با مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم آشنا کنیم.

اصغری با تاکید بر لزوم آموزش و آگاهی بخشی  در طرح ارتقای سواد حرکتی گفت: با فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی آموزشی استراتژیک در راستای این تعاملات می‌توانیم شاهد  اصلاح سبک زندگی و دانش آموزان و  ارتقای وضعیت جسمانی، بدنی و ورزشی دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد خاطر نشان کرد: بسته بودن و ادامه تعطیلی مدارس، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد می‌کند، تعطیلی طولانی مدت مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده است و پس از واکسیناسیون دانش آموزان باید کلاس‌های درس  به تدریج و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز