خبرگزاری کار ایران

برای پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک؛

از ورود دام بی هویت به قزوین جلوگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۴۰

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با همکاری دامپزشکی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قزوین درحال انجام است و در این ر استا از ورود دام بی هویت به استان جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، احمد زارعی گفت: جلسه هماهنگی پیشگیری از ppr با حضور مسئولین برزگار شده و تدابیر لازم در نظر گر فته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین تصریح کرد: از مهم‌ترین تصمیمات گرفته شده در جلسه، جلوگیری از ورود دام فاقد هویت به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قزوین و اراضی حاشیه در مناطق الموت و طارم در سال جاری است.

وی ادامه داد: به استناد گزارش مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین تا کنون 90درصد دام‌های  روستاییان حاشیه  استان با استان‌های همجوار در مناطق الموت غربی و شرقی به ویژه دام‌های سبک علیه بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان کوچک مایه کوبی شدند و تا کنون موردی از درگیری حیات وحش با این بیماری ویروسی نیز مشاهده نشده است.

زارعی گفت: این بیماری متاثر از ویروسی با واگیری سریع بین جمعیت گوسفند و بز بوده که نخستین بار در کشور آفریقایی ساحل عاج گزارش یا مشاهده شد و این بیماری بیشتر در آفریقا، هند، خاورمیانه و ایران اتفاق می‌افتد که به آن، بیماری طاعون بزی هم می‌گویند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز