خبرگزاری کار ایران

ایلنا از البرز گزارش می دهد؛

کمبود سطل های مکانیزه زباله در محلات کرج / یکسال گذشت، اما از وعده شهرداری خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۵۳۰

موضوع بهداشت و ساماندهی وضعیت زباله ها از جمله مهم‌ترین مطالبات اولیه مردم کلانشهر کرج است که نه تنها در مدیریت شهری قبل به تفکیک زباله از مبداء نرسید بلکه طی تصمیم عجولانه، سطل های زباله محلات جمع آوری شد و برای جایگزین آنها هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سطل های زباله اختصاصی بعضی ساختمانها و مجتمع‌های کلانشهر کرج که در جمع شدن زباله ساکنان، موثر بود و از پخش شدن کیسه‌های زباله و ایجاد مزاحمت برای مردم جلوگیری می کرد به یکباره و با تصمیم عجولانه مدیریت شهری گذشته کرج از سطح شهر، جمع آوری شد.

به گمان مدیران وقت، این امر، جلوه شهر کرج را زیبا می کرد اما نه تنها زیبا نشد بلکه با پخش شدن زباله بر روی زمین، زشتی این صحنه ها باعث نارضایتی بسیاری از مردم شده است.

تصمیم بر این بود که بعد از جمع آوری سبدهای زباله از سطح شهر، سطل های مکانیزه به تعداد کافی در محلات و مناطق شهری نصب شود که جبران جمع آوری سطل‌های اختصاصی باشد اما متاسفانه این رویه همچنان با بلاتکلیفی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج روبرو بوده و گاهی شهروندان با حجم زیادی از زباله و جاری شدن شیرابه در سطح شهر مواجه هستند. 

موضوع ساماندهی پسماند از درب منازل و تخصیص سطل های تفکیک زباله، بارها و بارها در شورای دوره های قبل شهر کرج، مطرح شد ولی همچنان تصمیمی برای آن اخذ نشده است. 

سال گذشته گفتند یک ماه دیگر سطل مکانیزه نصب می شود

مدیر مجتمع ساختمانی در یکی از محلات مرکزی کرج در این ارتباط به خبرنگار ایلنا گفت: بارها زباله ساکنان را به صورت تفکیک شده در پلاستیک و سطل مجزا آماده کرده ایم و جلوی ساختمان می‌گذاریم که ماموران نظافت شهری به صورت تفکیک شده جمع آوری کنند اما شاهد بودیم این جداسازی تفاوتی برای کارگران خدمات شهری ندارد.

یکی از شهروندان کرج از دوری سطل مکانیزه، گلایه کرد و ادامه داد: نزدیکترین سطل مکانیزه در محله ای که مجتمع مسکونی و ساکنین زیاد دارد کافی نیست و پاسخگوی زباله محله نیست.

او ادامه داد: سبد زباله کوچکی که مزاحم رفت و آمد کسی هم نبود جلوی ساختمان محل سکونت ما نصب بود. سال گذشته ماموران شهرداری آمدند و آنرا برددند  و گفتند حداکثر یک ماه دیگر در این کوچه سطل مکانیزه نصب می شود اما یکسال گذشته و هنوز خبری نیست.

یکی از فروشندگان محلی به خبرنگار ایلنا می گوید: اصناف و مغازه ها هم با این مشکل روبرو هستند. مردم زباله را طبق عادت گذشته جلوی در  منزلشان می گذارند که جلوه خوشایندی برای مشتریان ندارد. این مورد باعث پخش شدن زباله توسط دوره گردها شده است که می آیند و زباله های خشک را برمی دارند. زباله از کیسه های باز خارج می شود و باعث جمع شدن حیوانات و حشرات می شود.

این شهروند کرجی معتقد بود که مردم هم باید رعایت کنند و در ساعت رسیدن ماشین جمع آوری زباله، کیسه ها را از منزل خارج کنند اما متاسفانه همیشه رعایت نمی شود. زباله اگر در سطل های کوچک جلوی منازل و مغازه شهروندان بود، بهتر از یکسال گذشته بود که جلوه زشتی به شهر داده است.

استراتژی معاونت خدمات شهری مشخص نیست

ساماندهی زباله سطح شهر کرج از پنج شورای شهر بدون تصمیم گذشت و به شورای ششم رسید و همچنان به صورت موضوع مهم ولی تکراری تنها با تذکر و یادآوری در شورای ششم نیز مطرح می شود.

فاطمه منعمی، عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه بهداشت، جزو مطالبات اولیه شهروندان است در این ارتباط اظهار کرد: در اجرای طرح جمع آوری سطل های زباله، متاسفانه به دلیل مشخص نبودن گام دوم این حرکت، مردم دچار سردرگمی شده اند.

رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای شهر کرج، گفت: در بازدید از هر نقطه و محله کرج، موضوع بهداشت و ساماندهی وضعیت زباله ها جزو مطالبات اولیه مردم است.

منعمی با اشاره به اینکه نمی‌دانیم گام بعدی معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند در این خصوص چیست، اذعان کرد: مشخص نیست چرا هنوز سطل زباله های مکانیزه در مناطق نصب نشده است. همچنین استراتژی سازمان در این زمینه روشن نیست.

عضو شورای شهر کرج، خواهان اصلاح این رویه و اعلام برنامه های آتی مجموعه های مرتبط در این زمینه شد و از شهردار کرج خواست به موارد مذکور رسیدگی کند.

گزارش: سیدمهدی اولیایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز