خبرگزاری کار ایران

دادستان زنجان، خبرداد؛

منطقه امند زنجان اولین اکو دهکده ایران برای ترویج زیست پایدار است/طرح گردشگری «امند» فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۸۰

دادستان زنجان، با اشاره به اینکه زنجان با وجود ظرفیت های گردشگری و تفریحی مناسب ، ضعیف عمل کرده است، گفت: ایجاد زیر ساخت های گردشگری در منطقه امند به عنوان اولین اکو دهکده ایران برای ترویج زیست پایدار و یک فرصت استثنایی برای توسعه گردشگری و ایجاد یک الگوی موفق محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام محسن کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان زنجان در نهمین جلسه ستاد، گفت: یکی از حرکت های طیب و نیکو ایجاد بستر آرامش برای مردم عزیز در قالب اجرای پروژه گردشگری در منطقه امند است. نگاه حمایتی ما به این پروژه به این علت است که مجموعه گردشگری امند صرفاً متعلق به شرکت عمران امند نبوده، بلکه متعلق به همه مردم زنجان می باشد همانگونه که پروفسور ثبوتی متولی این پروژه بعنوان دانشمند و چهره ماندگار و ذخیره علمی کشور، نه برای خود بلکه متعلق به کشور عزیزمان ایران است.

کرمی، ادامه داد: زنجان در بحث امکانات گردشگری و تفریحی و به‌رغم داشتن پتانسیل خوب، ضعیف عمل کرده و فقیر است و ایجاد منطقه گردشگری در امند یک فرصت استثنایی برای توسعه گردشگری و ایجاد یک الگوی موفق در استان است و شرایط فعلی آن از جمله خالی از سکنه بودن آن یک مزیّت بسیار خوب تلقی شده و به واقع یک فرصت است نه تهدید و با اجرای موفق این طرح بخش قابل توجهی از سرریز نیاز شهر در این منطقه تأمین خواهد شد.

منطقه امند زنجان اولین اکو دهکده ایران برای ترویج زیست پایدار است/طرح گردشگری «امند» فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی استان

دادستان زنجان تأکید کرد: در سطح کشور وجود منطقه خالی از سکنه اما دارای جذبه گردشگری بسیار نادر است، لذا خالی از سکنه بودن روستای امند نباید مانع از خدمات رسانی به این پروژه عظیم گردشگری شود بلکه برعکس می باید با نگاه حمایتی و بکارگیری سقف اختیارات قانونی بستر را برای ایجاد و اجرای آن تسهیل کرد، چراکه این طرح گردشگری با کار پژوهشی و عالمانه شرکت امند، در رأس با مدیریت پروفسور ثبوتی انجام می شود و وجود پنج جلد کار تحقیقی گسترده بیانگر وجود اتاق فکر و علمی بودن پروژه می باشد.

کرمی، یادآوری کرد: وجود محیطی که مردم بدون دغـدغه و گناه در آن به آرامـش برسند و ترغیب گر حیات طیبه باشد برای شهر مغتنم خواهد بود و برای رسیدن به آن همه مسئولین استان باید نگاه حمایتی و تسهیل گر داشته باشند.

وی اضافه کرد: تلاش می شود در ستاد مذکور مشکلات و موانع پروژه در ابعاد مختلف بررسی و با همراهی مسئولین مرتفع شود در همین راستا مشکلات متعدد پروژه گردشگری امند احصاء و نسبت به رفع و حل آنها دستوراتی صادر شد در همین راستا مشکل عمده و اصلی شرکت نیز که در بحث تمدید مجوز بود با همکاری اعضای ثابت و مدعو جلسه مرتفع شد و خوشبختانه پروژه با پیشرفت 25 درصدی خود ادامه خواهد یافت.

کرمی افزود: از شاخص های بارز این پروژه ایجاد دهکده سبز می باشد که در آن به هیچ وجه از سوخت فسیلی استفاده نشده و تماماً از انرژی های تجدید پذیر استفاده می­شود فاضلاب نیز بازیابی و به چرخه باز خواهد گشت چه اینکه هیچ گونه هدر رفت آب هم نخواهد داشت ضمن اینکه بافت سنتی روستا از جمله مسجد و حمام حفظ خواهد شد.

در این جلسه و بازدید میدانی پروفسور ثبوتی مدیر توسعه دهکده امند ضمن تشکر از حمایت و نگاه مساعد دادستانی، با ارائه گزارشی از فرایند اخذ مجوزها و استعلامات قانونی برای احداث طرح گردشگری روستای امند گفت: این منطقه مکانی برای زیست پایدار و سکونت دائم در پیوند با طبیعت و اولین اکو دهکده ایران برای ترویج زیست پایدار است.

  ثبوتی با بیان اینکه دهکده با زباله صفر و تبدیل زباله تر و کود ارگانیک و بازچرخانی فاضلاب برای آبیاری خواهد بود، اضافه کرد: دهکده با بام سبز و معماری بوم آورد با بناهای هماهنگ و متنوع و پیاده محور با کف سازی سنگی محیط آرام و پاکی برای شهروندان رقم خواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز