خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی:

حمایت از صنایع غذایی اولویت مهم برنامه های امسال صنعت و معدن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۳۱

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم تسریع و تسهیل در رسیدگی به امور واحدهای تولیدی به ویژه صنعت پرافتخار مواد غذایی، حمایت از صنایع غذایی را یکی از اولویت های مهم برنامه های امسال این نهاد برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، غلامعلی راستی در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع غذایی آذربایجان شرقی با وی گفت: بنگاه های اقتصادی به ویژه صنایع غذایی در شرایط خاص اقتصادی هستند و با اقدامات حمایتی از آنها که انجمن پویا و فعالی دارند، شاهد ارتقاء بیش از پیش جایگاه این صنعت خواهیم بود.

وی با اشاره به همراهی و تعامل سازنده انجمن صنایع غذایی با برنامه های توسعه استان در این حوزه، افزود: به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی و در سایه تلاش فعالان عرصه تولید که جهادگران اقتصادی استان هستند، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه روزافزون صنایع غذایی هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، ادامه داد : سازمان صمت استان بر اساس برنامه های محوری ابلاغ شده از سوی وزارت صمت و به منظور حل چالش های پیش روی صنایع مختلف، آماده خدمات رسانی به صنعت گران استان در چارچوب قوانین و ضوابط مدون است.

وی اظهار کرد : عمده سهم تولیدی و صادراتی آذربایجان شرقی به همت صنایع غذایی استان محقق شده و این امر به دلیل مزیت ها و ظرفیت های تولیدی بسیار بزرگی است که با تلاش بخش خصوصی ایجاد شده است.

در این نشست مشترک همچنین اعضای هیأت مدیره صنایع غذایی استان به بیان دیدگاه ها و چالش های پیش روی فعالان بخش صنایع غذایی پرداختند.

آذربایجان شرقی از قطب های اصلی صنایع غذایی کشور است به گونه ای که ۵۲ درصدِ شکلات، ۴۰ درصدِ بیسکویت، ۴۳ درصدِ ویفر، ۴۶ درصدِ تافی و ۳۸ درصدِ بّن بّن و آب نبات کشور در این استان تولید می شود.

هم اکنون ۸۵۰ واحد بزرگ و کوچک صنایع غذایی، شیرینی و شکلات ، آشامیدنی و آرایشی در استان فعال می باشد؛ در سال های اخیر صنایع غذایی ، شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی با بهره گیری از مدیران آگاه ، خلاق و کـارآفرین تـوانسته است حرف اول را در تولید و صادرات صنایع غذایی ، شیرینی و شکلات کشور بزند .

امروز در بهترین فروشگاه های بزرگ آلمان، امارات، ترکیه، یونان و هلند انواع تـولیدات شیرینی و شکلات تبریز را می توان خریداری کرد و در اروپـا محصولات کیفی صنایع غذایی تبریز مشتریان زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز