خبرگزاری کار ایران

توسعه خوشه کسب و کار پوشاک در خراسان رضوی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۹۱

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: مزیت های نسبی و رقابتی صنعت پوشاک در این استان زمینه ساز اولویت قرار گرفتن آن جهت توسعه واحدهای کوچک و متوسط تولیدکننده آن در قالب یک خوشه کسب و کار شد که هم اینک گام نهایی فرآیند توسعه این خوشه در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی بهرامی زاده افزود: مزیت های رسته تولید پوشاک در استان بویژه مشهد مقدس شامل نیروی کار ماهر ، ارزش افزوده بالا و حجم بازار داخلی و خارجی برای تولیدات آن می باشد که در صورت توجه بیشتر به آن شاهد افزایش صادرات این محصول خواهیم بود.

وی بیان کرد: در ابتدای توسعه یک خوشه صنعتی، مطالعات شناختی با هدف شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای صنعت و تحلیل زنجیره ارزش آن به انجام می رسد که به صورت سالیانه برنامه هایی برای توسعه صنعت با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای دولتی تدوین می شود، در حال حاضر نیز امکان سنجی توسعه خوشه کسب و کار پوشاک انجام شده و با توجه به اخذ مجوزهای لازم، مراحل انتخاب عامل توسعه در دست اقدام است لذا امسال شاهد عملیاتی شدن توسعه خوشه پوشاک در استان خواهیم بود. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اینک چندین هزار واحد تولیدی پوشاک خرد و متوسط در شهر مشهد مشغول فعالیت هستند و ضمن اینکه اقدامات بر اساس مدل توسعه خوشه ای کمک شایانی به ارتقای این صنعت می کند اما نباید از توسعه فیزیکی این صنعت غافل شد و این دو اقدام در کنار هم می توانند مسیر توسعه را هموار کند.

بهرامی زاده با اشاره به وجود ۶ خوشه کسب و کار توسعه یافته در زمینه زعفران، کفش، مبلمان، جواهرات و قطعات خودرو در استان اظهار داشت: طبق تقویم آموزشی، برگزاری ۲۰۰ دوره آموزشی در طول سال جاری برای فعالان حوزه صنعت برنامه ریزی شده که ۱۰ درصد از این دوره ها ویژه خوشه های کسب و کار طراحی شده است.

وی بیان کرد: پروژه بروزرسانی نقشه خوشه های فراگیر خراسان رضوی نیز در دست اجرا است که در قالب آن خوشه های جدید کسب و کار شناسایی و اولویت بندی می شوند و شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی براساس این اولویت سنجی، فرآیند توسعه را برای خوشه های اولویت دار دیگر تعریف می کند.

وی با اشاره به برنامه شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی برای احداث شهرک های پوشاک و کفش و ساماندهی واحدهای زیر پوشش خوشه های کسب و کار در این زمینه گفت: تحقق این مهم منوط به تعیین تکلیف رفع چالش قانون الزام رعایت فاصله ۳۰ کیلومتری شهرک های صنعتی از مرکز استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: با این حال شرکت شهرک ها , اولویت واگذاری کارگاه های تولیدی واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را به خوشه های کسب و کار داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز