خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار گیلان:

ساختار فعلی بندر آستارا پاسخگوی نیازها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۶۲

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه ساختار فعلی بندر آستارا پاسخگوی نیازها نیست، گفت: باید برای کاهش حجم بار کامیونی و پیشگیری از آسیب های احتمالی برنامه ریزی شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، آرش فرزام صفت در جلسه توسعه صادرات گیلان با اشاره به اینکه کشتی‌های صادراتی از یارانه سازمان توسعه تجارت برخوردار هستند، گفت: برای هر کشتی ۳۰۰ هزار دلار پرداخت می‌شود که می‌تواند انگیزه‌ای برای صاحبان کالا و بار باشد تا کالا را حمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه ساختار فعلی بندر آستارا پاسخگوی نیازها نیست، بیان کرد: برای کاهش حجم بار کامیونی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه امور منطقه ویژه اقتصادی در گمرک آستارا تا یک ماه گذشته به دلیل وجود مشکل در بخش نیروی انسانی انجام نمی‌شد، افزود: تجار ما از معافیت ارزش افزوده بی بهره بودند که از یک ماه پیش اصلاح شده اما درباره کالاهای وارداتی این معافیت وجود ندارد.

فرزام صفت با بیان اینکه اختلاف سلیقه در گمرک باعث شده که قبض انبار تاجر ملاک قرار نگیرد، تصریح کرد: کد ویژه گمرکی از سال‌های قبل در آستارا اعمال شده اما آن را اجرا نکرده بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: فعالیت گمرک آستارا را ۲۴ ساعته می‌دانستیم و در سالیان گذشته نیز اینگونه بود اما در سفر اخیر متوجه شدیم که بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر خدمات گمرکی به افراد داده نمی‌شود و فعالیت گمرک ۲۴ ساعته نیست.

فرزام صفت با اشاره به دپوی چوب در بارانداز راه آهن آستارا، گفت: این تخته‌های دپو شده در حال پوسیدن شدن است و باید فکری برای آن شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز