خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال از استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۵۸

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال از این استان، گفت: بیش از ۵۰۲ هزار و ۳۳ تن کالا صادر شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در جلسه توسعه صادرات گیلان با اشاره به آمار صادرات شش ماهه اول امسال، اظهار کرد: در این مدت ۵۰۲ هزار و ۳۳ تن کالا به ارزش ۳۱۴ میلیون ۹۳۱ دلار از گیلان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه میزان صادرات از نظر وزن ۱۲ درصد و از نظر دلاری ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: عمده محصولات صادراتی گیلان شامل محصولات نباتی، غذایی، معدنی و نساجی است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال صادرات حدود ۸۰ درصد افزایش می‌یابد، بیان کرد: این افزایش به ویژه برای اقلام کشاورزی نیازمند تسریع و تسهیل امر صادرات است.

دلق‌پوش با بیان اینکه میزان واردات برای نیمه نخست امسال ۸۸۰ هزار و ۱۵۷ تن است، عنوان کرد: ارزش دلاری این میزان واردات، ۶۴۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۰۰ دلار است.

رئیس سازمان صمت گیلان از صدور ۶۵ مورد کارت بازرگانی جدید در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: ۹۹ مورد کارت بازرگانی نیز تجدید شده که درصد تغییرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموعاً ۱۱۰ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به مقوله صادرات و واردات در شرایط فعلی، گفت: باید تمام امکانات برای ساماندهی امور صادرات غیرنفتی و رفع مشکلات مربوطه به کار گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز