خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور در سمنان:

510 هکتار زمین از سرمایه گذاران غیرفعال پس گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۸۴

معاون وزیر صمت اظهار کرد: 510 هکتار زمین از شرکت هایی که در شهرک های صنعتی زمین دریافت کرده بودند و واحد تولیدی احداث نکردند پس گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی رسولی در ستاد تسهیل و رفع مواند تولید سمنان با اشاره به اینکه تولیدات صنعتی کشور در سال گذشته بیش از ۷ درصد رشد داشته است، گفت: واحدها راکد کشور نیز نسبت به پایان سال ۹۹ در حال حاضر بالغ بر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی به افزایش و توسعه شهرک های صنعتی بر اساس آمایش سرزمینی تاکید کرد و ادامه داد: یک برنامه ۱۰ هزار هکتاری برای توسعه شهرکهای صنعتی کشور اتخاد کردیم که بخشی از این ‌مهم ‌متعلق به استان سمنان است.

رسولی اضافه کرد: سهم صنعت از آب کشور، ۱.۸ درصد است که نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است و اگر می خواهیم رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشیم، باید این میزان افزایش یابد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه تامین آب یکی از موضوعات اصلی و مهم توسعه استان سمنان است، تصریح کرد: بازچرخانی آب استفاده شده داخل شهرک های صنعتی و استفاده از پساب شهرها برای صنعت، در دستور کار ما قرار دارد و هدفگذاری داریم تا این ‌میزان به هزار لیتر در ثانیه افزایش یابد.

وی افزود: برنامه ۹۵۰ مگاواتی تامین برق برای شهرک های صنعتی را در کشور هدفگذاری کردیم.

رسولی ادامه داد: تامین برق از طریق انرژی خورشیدی به منظور کاهش قطعی های برق یکی از راهکارهای مورد توجه ما است که استان سمنان نیز می تواند در این حوزه موفق عمل کند.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: شرکت هایی که زمین در شهرک های صنعتی دریافت کرده و احداث واحد تولیدی نداشتند ورود کردیم و تاکنون ۵۱۰ هکتار زمین پس گرفته شده است.

وی گفت: تا پایان سال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در بحث زیرساخت های شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه گذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز