خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در سمنان مطرح کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی واحدهای راکد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۶۵

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به احیا ۸۳۰ واحد راکد، گفت: تعداد واحدهای راکد کشور نسبت به ابتدای سال کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی رسولیان در دیدار با حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان که به میزبانی دفتر وی به انجام رسید، یادآور شد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت‌ها متقاضیان صنعتگر همچون زمین، آب، گاز و ... در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: کاهش بوروکراسی اداری یکی از مزیت‌های ایجاد و تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط این سازمان است.

 رسولیان با اشاره به محدودیت‌های مالی، تصریح کرد: اما خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تامین کنیم.

 وی با بیان اینکه ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور در دیدارها پیگیر‌  مسائل مرتبط با واحدهای راکد و بحث احیا این واحدها هستند، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اقدام به پایش صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور کرد و واحدهای صنعتی غیرفعال در ۶۰ مورد عارضه یابی شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امسال ۸۳۰ واحد راکد احیا و به چرخه تولید برگشت و تعداد واحدهای راکد در کشور در حال کاهش است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای راکد نسبت به ابتدای سال10 درصد کاهش پیدا کرد.

رسولیان با ارائه آمار و اطلاعات شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود در کشور اضافه کرد: ۹۵۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شده است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: ۲۵ خدمت حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حمایت از نخبگان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه صنعت انجام می‌شود.

مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: صنعت زیربنایی است که با ریل‌گذاری مشکلات فرهنگی، اجتماعی و بیکاری از طریق آن حل می‌شود.

وی در این دیدار با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: با توجه به توقع از رئیس‌جمهور با فعالیت جهادی دولت کار و تلاش باشد و امید مردم به منصه ظهور برسد.

مطیعی بحث صنایع غیر فعال مهم برشمرد، افزود: زمینه‌های صنعتی راکد یا برخی واحدهای صنعتی راکد است که باید با مساعدت‌ها نسبت به احیا و راه‌اندازی آن‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به چالش کمبود آب استان سمنان، خاطرنشان کرد که به استقرار صنایع کم آب بر توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یادآور شد: استان سمنان، استانی صنعتی است و از ایده‌های جوانان و نخبگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استفاده شود.

وی با اشاره به مواجه صنعتگران با بروکراسی اداری، تاکید کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که سرمایه‌گذاران را شناسایی کرده و مقدمات لازم را برای سرمایه‌گذاری آنها فراهم کند.

امام جمعه سمنان یادآور شد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاران در حد توان حمایت کند تا امیدواری که در دولت جدید به وجود آمده است محقق شود.

مطیعی تاکید کرد: با کار و تلاش بیشتر پیوند مردم و دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت می‌شود.

به گزارش ایلنا، «علی رسولیان»، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با هیات همراه طی سفری ۲ روزه به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا و صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی به استان سمنان سفر کرد.

رسولیان طی این سفر ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز دیدار و گفت و گو و در کارگروه رفع موانع تولید استان حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز