خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان مطرح کرد؛

کمبود نیرو و اعتبارات؛،چالش‌های اداره کل استاندارداصفهان/ تعطیلی تله سیژ ناژوان و تله کابین صفه برای رعایت استانداردها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۱۲

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: وضعیت حقوق و مزایای کارشناسان استاندارد خوب نیست و دولت باید در این باره چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود فرمانی درنشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته استاندارد اظهار کرد: با وجود استاندارد امنیت روانی و غذایی در سطح جامعه ایجاد شده است و افراد برای خرید هر محصول یا مواد غذایی دغدغه یا نگرانی و استرس ندارند.

روز جهانی استاندارد با شعار «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر»

فرمانی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولتمردان در توسعه تولید داخل، صادرات محصولات و ارز آوری نیز به استانداردها گره می‌خورد، تصریح کرد: در حوزه خارج از کشور، کیفیت و قیمت تمام شده را شاخص‎های استاندارد تعیین می‌کند و قطعا با استانداردسازی برگشت کالاها کم می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان ادامه داد: برای صادرات محصولات باید نگاه به استانداردهای ملی و بین‌المللی و فرهنگ استفاده از آنها نیز داشته باشیم، به همین جهت استانداردها در دوره‌های یک تا پنج ساله تجدید نظر می‎شود تا ایمنی و سلامت را ارتقاء دهد چرا که بی‌شک رعایت استانداردها باعث ارتقای کیفی محصولات خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر سازمان های جهانی استاندارد با یکدیگر همسو شده‎اند زیرا نمی‌توان با نظرات متعدد به وحدت رویه دست یافت، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی استاندارد «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» انتخاب شده است، چرا که باید همه استانداردها یک‌سو شود تا بتوانند جهان را بهتر کنند، البته تجربه کرونا گرچه تلخ بود، اما به ما یاد داد باید با انجام کارهای مشترک و جمعی مراقب خودمان باشیم.

فعال نشدن دفاتر نمایندگی 6 شهرستان به دلیل کمبود اعتبار

مدیرکل استاندارد اصفهان با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی اداره کل استاندارد اصفهان، گفت: یکی از مشکلات مهم این اداره کل کمبود نیرو است به طوری که به نسبت صنعت، خدمات و جمعیت پست‌های سازمانی کم و ساختار آن نیز نیاز به تقویت دارد، بسیاری از صندلی‌ها در پست‌های مختلف اداره کل خالی است؛ البته در بازنگری چارت استاندارد، برای ارتقای چارت تلاش می‌کنیم تا گام بعد برای جذب نیرو با دریافت مجوزهای استخدام را انجام دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت حقوق و مزایای کارشناسان استاندارد خوب نیست و دولت باید در این باره چاره اندیشی کند، هر چند که علیرغم این شرایط امسال تعدادی از واحدهای برتر استاندارد کشور از اصفهان انتخاب شده‌اند و در مجموع جایگاه اداره کل استاندارد اصفهان در کشور مطلوب است.

اصفهان جزو سه استان نخست کشور در ایمن‌سازی جایگاه‌های سوخت سی. ن. اجی

فرمانی با بیان اینکه در حوزه‌های ایمنی در نظارت و ایمن‌سازی جایگاه‌های سوخت سی. ن. اجی به عنوان استان برتر در سطح کشور است، تصریح کرد: سال گذشته از 154 جایگاه سی. ان. جی در سطح استان 144 جایگاه تایید استاندارد را دریافت کردند که امیدواریم امسال همه جایگاه‌ها موفق به دریافت تایید استاندارد شوند.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری حدود 10 جلسه کمیسیون حقوقی برای رسیدگی به پرونده واحدهایی که به نوعی در زمینه های مختلف استاندارد تخلف و کوتاهی کردند، برگزار و به 110 پرونده رسیدگی شد؛ همچنین در این مدت حدود 15 واحد تولیدی پلمب شدند که عمده آن مربوط به مصالح ساختمانی بوده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال‌جاری حدود 25 مورد اعلام جرم انجام شد و به تناسب تخلفات به مراجع قضایی معرفی کردیم، همچنین سه مورد امحا و معدوم سازی مواد غذایی، 9 مورد کشف جعل علامت استاندارد در استان انجام شد و کارشناسان واحد حقوقی این اداره کل 65 مرتبه برای پیگیری پرونده‌ها در مراجع قضایی و دادسراها حضور یافتند.

رسیدگی به 63 مورد شکایت مردمی

فرمانی گفت: در شش ماهه نخست امسال 63 مورد شکایت از سوی مردم و مصرف کنندگان به اداره کل استاندارد استان اصفهان واصل شد که 20 مورد با پیگیری واحد حقوقی و جلب رضایت شاکیان مختومه و 10 مورد از شکایت ها با بررسی کمیته فنی مورد قبول واقع نشد، بدان معنا که واحدهای صنعتی مقصر نبودند، چها مورد شکایت نیز مربوط به سایر دستگاهها بود و ربطی به اداره استاندارد نداشت، همچنین 15 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و  پرونده چهار مورد به دلیل نداشتن مستندات لازم مختومه شد و 10 مورد نیز در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: طبق قوانین جدید هیچ شهربازی بدون تاییدیه استاندارد حق بهره برداری از وسایل الکتریکی و الکترونیکی را ندارد، تعطیلی تله سیژناژوان و تله کابین صفه هم برای رعایت الزامات استانداردها بود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خاطر نشان کرد:به موجب این قوانین شرکت های بیمه نیز حق بیمه کردن آسانسورهای بددون تاییدیه استاندارد را ندارند.

این نشست جهت حمایت از کالای ایرانی، در سالن اجتماعات شرکت چینی زرین برگزار شد و خبرنگاران از مسیر تولید تمام اتوماتیک این کارخانه بازدید کردند. این شرکت تنها تولیدکننده اتوماتیک چینی در سطح کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز