خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز:

مهم‌ترین مشکل در تجارت بین ایران و ترکیه انتقال پول است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۰۲

دبیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر اینکه بهترین راه گسترش همکارهای تجاری ایران و ترکیه تولید مشترک است، گفت: مهم‌ترین مشکل در تجارت بین ۲ کشور، نقل و انتقال پول است.

به خبرنگار ایلنا از تبریز، رضا کامی در دیدار رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز با اعلام آمادگی برای همکاری های همه جانبه و ۲ سویه افزود: وجود تحریم ها از جمله مشکلات موجود در تجارت بین ۲ کشور است.

وی اظهار داشت: هم اکنون سرمایه گذاران ترکیه ای در استان های مختلف کشور و به ویژه آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند که اتاق تبریز در ایجاد این رابطه ۲ سویه نقش موثری داشته است.

 دبیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور، حجم تجارت ۲ کشور به بیش از ۲۲ میلیون دلار رسیده بود، گفت: مشکلات موجود سبب شد تا این رقم به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین این کشورها نرسد.

کامی بر وجود قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی بین مردم ۲ کشور تاکید کرد و ادامه داد: تبریز در تجارت ایران با ترکیه مرکزیت دارد و همواره روابط مستحکمی بین تجار تبریزی و ترکیه ای وجود داشته است.

وی با اشاره بر لزوم  ارایه و آموزش قوانین لازم به تجار جهت آگاهی هرچه بیشتر آنان از مقررات تجارت در طرف مقابل،  خواستار رسیدگی به مشکلات موجود در مرز بازرگان و ارجاع این مشکلات به مقامات آنکارا شد.

تجار ایران و ترکیه باید برنامه بلند مدت برای تجارت ۲ سویه داشته باشند

رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز نیز در این دیدار شیوع کرونا را از دلایل کاهش تبادل و پذیرش هیات های تجاری بین ۲ طرف دانست و گفت: هم اکنون با بازگشایی مرزها، امکان اعزام و پذیرش هیات وجود دارد.

«طاهر دینگیل»  در خصوص مشکلات موجود برای تبادل کالا در مرز بازرگان افزود: به طور قطع این مشکلات را به مقامات آنکارا منتقل کرده و حل آن ها را خواستار خواهم شد.  

وی بر ضرورت کسب اطلاعات لازم توسط تجار ۲ طرف تاکید کرد و اظهار داشت: نوعی نگاه و برنامه ریزی کوتاه مدت برای تجارت ۲ سویه وجود دارد که تجار باید با تغییر نگرش خود در پی برنامه ریزی بلندمدت در این راستا باشند.

دینگیل بر لزوم تلاش برای حل مشکلات مهم تجاری بین ۲ کشور از جمله مشکل نقل و انتقال پول و مشکل فقدان اطلاعات لازم از قوانین و مقررات بین تجار ۲ طرف تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد در راستای افزایش همکاری های اقتصادی بین ۲ کشور، جلسات وبیناری ۲ طرفه بین تجار و صاحبان صنایع برگزار شده و مقدمات تبادل هیات های تجاری بین طرفین فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز