خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال دردِ مشترک روشندلان/ نگاه جامعه به نابینایان باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۳۶

رئیس انجمن فرهیختگان روشندل آذربایجان‌‌غربی با بیان اینکه، اشتغال مهمترین دغدغه نابینایان و کم‌بینایان در استان است، بیان کرد: این موضوع فقط با تغییر نگرش جامعه در مورد نابینایان قابل حل است.

مرتضی صدف‌پور  در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: مناسب سازی معابر یکی از درخواست های همیشگی جامعه نابینایان است که هیچ وقت به آن توجه نشده است.

وی افزود: امروز بیشتر خدمات بانکی توسط عابر بانک ها انجام می شود اما هنوز در سطح شهر، عابر بانک گویا برای استفاده نابینایان وجود ندارد.

صدف پور ادامه داد: اشتغال مهمترین مشکل افراد نابینا است این موضوع فقط با تغییر نگرش در جامعه و برخی کارفرمایان قابل حل است.

رئیس انجمن فرهیختگان روشندل آذربایجان‌‌غربی با انتقاد از رسانه ها گفت: رسانه ها هنوز به روشندلانی که موفق هستند و می‌توانند به عنوان الگو معرفی شوند نپرداخته اند نگاه ویژه رسانه ها، می تواند برای افراد انگیزه ایجاد کند و هم روشندلانی که در خانه هستند را بیرون آورده و وارد جامعه کنند.

صدف‌پور با اشاره به مشکلات تردد نابینایان در سطح شهر افزود: متاسفانه در سطح شهر در معابری که برای رفت و آمد معلولان مناسب‌سازی شده توسط اشخاصی از جمله دست‌فروشان مسدود شده است که مسئولین شهری باید در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز